آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 52003
دوشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
امام‌جمعه شهرستان اهر:

فضای رکود «تولید علم» در ایران به برکت انقلاب اسلامی شکسته شد

فضای رکود «تولید علم» در ایران به برکت انقلاب اسلامی شکسته شد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در مراسم روز دانشجو و هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور واحد اهر ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲ یادآور سالروز شهدای دانشجو، عزیزانی که در طلیعه انقلاب و در دوران خفقان باروحیه انقلابی، ضد سلطه و ضد استکباری در مقابل معاون اول ریاست جمهوری آمریکا یعنی نیکسون توانستند عرض‌اندام کرده و فریاد مظلومیت خواهی مردم ایران را به گوش آن‌ها برسانند را گرامی می‌داریم.

وی ضمن تشکر از مسئولان برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور واحد اهر گفت: محصول برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور واحد اهر ایجاد دبیرخانه بین حوزه و دانشگاه بود که به‌زودی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار خواهد شد.

امام‌جمعه شهرستان اهر دانشجو را قشری میدان‌دار، فعال و ارزشمند خواند و عنوان کرد: دانشجو می‌تواند ضمن آبادانی جامعه آن را با پیشرفت روبرو کند چون با جهل و نادانی هیچ کشوری آباد نمی‌شود حضرت علی (ع) نیز می‌فرمایند: «اَلعِلمُ سُلطان»؛(۱) علم، قدرت است.

حاجی‌زاده با ذکر اینکه دانشجو فردی است که سروکارش با علم و پژوهش است و باید فرصت داده شود تا آن‌طوری که متوقع است و از آن انتظار می‌رود به رشد برسد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز اهمیت ویژه‌ای برای دانشجویان و اهالی علم قائل هستند و همواره در جلسات متعدد با این اقشار به این موضوع تأکیددارند.

وی در مور هفته پژوهش نیز گفت: تمامی علوم و فناوری‌ها با تحقیق و پژوهش توسعه پیداکرده‌اند در دین اسلام نیز به علم، تحقیق آموختن تأکید بسیاری شده است علم درگذشته خیلی محدود بود ولی اکنون با گسترش و اهمیت فراوانی در تمامی جوامع به‌ویژه جوامع اسلامی روبرو شده است کشوری که تحقیق و پژوهش ندارد ارزشی ندارد.

امام‌جمعه شهرستان اهر اضافه کرد: کشور ایران نیز دارای عالمان و دانشمندان بسیار بزرگی در تمامی عرصه‌ها درگذشته و زمان حال بوده و هست زمانی در تولید علم دچار رکود بودیم ولی اکنون به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهدا در دنیا جایگاه خاصی پیداکرده‌ایم.