به گزارش اهرامروز، علیرضا بایرام‌زاده در جلسه‌ توسعه گردشگری روستای تاریخی کندوان گفت: رعایت استانداردهای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) راه‌حلی کلیدی برای توسعه پایدار این روستای تاریخی‌ست که رعایت استانداردها در رونق اقتصادی محلی، حفظ هویت فرهنگی و رعایت معیارهای جهانی از اهمیت بسزایی در رشد صنعت گردشگری کندوان برخوردار است.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بوم‌گردی‌ها با ایفای نقشی مهم در جذب گردشگران داخلی و خارجی، نیازمند سامان‌دهی و نظارت دقیق هستند تا با استانداردهای زیست‌محیطی و فرهنگی منطقه همخوانی داشته باشند.

او افزود: همچنین برای سامان‌دهی و تسهیل فرآیند سفر به روستای کندوان، سامان‌دهی مشکلات مربوط به کمبود پارکینگ این روستا با ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقلی مناسب برای رفاه گردشگران ورودی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بایرام‌زاده همچنین با اشاره به اهمیت تاریخی و فرهنگی روستای کندوان، گفت: کندوان یکی از روستاهای بی‌نظیر، می‌تواند به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شود، اما توسعه گردشگری نباید به بهای تخریب محیط‌زیست و بافت تاریخی آن باشد، بلکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این روستا به‌عنوان یک الگوی موفق در توسعه پایدار گردشگری معرفی شود.

انتهای پیام/