آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 56481
چهارشنبه - 22 خرداد 1398 - 19:20
وزیر راه و شهرسازی:

۲۰ کیلومتر از پروژه بزرگراه «اهر-تبریز» امسال به بهره‌برداری می‌رسد

۲۰ کیلومتر از پروژه بزرگراه «اهر-تبریز» امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده کنونی «اهر-تبریز» از مسیرهای پرتردد و حادثه خیز است که طول آن ۹۲ کیلومتر بوده و ۶۲ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است؛ البته بخشی از آن به صورت شتاب‌زده زیر بار ترافیک رفته که باید از انجام چنین کارهایی اجتناب شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در نظر داریم ۲۰ کیلومتر از این پروژه امسال و ۱۰ کیلومتر مابقی نیز سال بعد اجرا شود که در بازدید امروز تدابیری برای تسریع در اجرای پروژه اتخاذ شد.

وی در پاسخ به این سوال که پروژه بزرگراه اهر-تبریز مشکلات مالی دارد؟ اظهار کرد: مشکلات مالی در طول تاریخ همواره بوده و هست، ما بر اساس آنچه که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، تعهد کرده و کار می‌کنیم و خارج از چارچوب و قوانین نمی‌توان برای این پروژه هزینه کرد.

اسلامی بیان کرد: وزارت راه در آذربایجان شرقی پروژه‌هایی در زمینه‌های بازآفرینی شهری، تولید و عرضه مسکن، شهرهای جدید، فرودگاه، اتوبان، احداث خط آهن و احداث بزرگراه‌ها و راه‌های روستایی اجرا می‌کند و در سفر امروز به این استان روی بازدید از پروژه‌ها متمرکز شده‌ایم.

وی با اشاره به بازدید از بافت فرسوده تبریز، افزود: ۹ شهر و در مجموع ۵۰ محله در استان ظرفیت برای بازسازی و بهسازی دارند که باتوجه به تفویض اختیارات بازآفرینی شهری به استانداران و تصویب بودجه لازم، پروژه‌های بازآفرینی شهری در حال اجراست.

اسلامی اضافه کرد: بر اساس تاکید رئیس جمهور حدود هفت هزار مسکن جدید باید در بافت‌های فرسوده احداث شود و به‌ویژه در بخش حاشیه‌نشینی باید این سکونتگاه‌های غیررسمی را تعیین تکلیف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت سایر پروژه‌های آذربایجان شرقی، گفت: یک قطعه از پروژه آزادراه «تبریز – بازرگان» در حال اجراست و قرارداد قطعات دوم و سوم نیز منعقد خواهد شد، همچنین پروژه‌ه آزادراه «مراغه – هشترود» نیز در حال اجرا بوده که در سال‌جاری فعال‌تر می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه‌مان برای تکمیل پروژه‌های حادثه‌خیز همچون تبریز – اهر بوده و در اولویت قرار داده‌ایم، امیدواریم باتوجه به منابع مالی بیشترین راندمان و تاثیرگذاری را داشته باشیم.