آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 57591
سه شنبه - 2 مهر 1398 - 08:44
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان اهر؛

۲۵ هزار دانش آموز در مدارس اهر آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند

۲۵ هزار دانش آموز در مدارس اهر آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر، مدارس شهرستان اهر همزمان با سراسر کشور فعالیت های آموزشی و پرورشی خود را آغاز نمودند.

آیین بازگشایی مدارس در سالتحصیلی ۹۸-۹۹ با حضور تمامی دانش آموزان، فرهنگیان، عوامل اجرایی مدارس و با دعوت از روسای تمامی ادارات شهرستان، پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی، خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار و خانواده های شهدا و جانبازان جهت حضور در این مراسم صورت گرفت.

گفتنی است دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی به صورت پایلوت میزبان شورای تامین شهرستان در آیین بازگشایی مدارس بود و مدیر آموزش و پرورش اهر در این مراسم ضمن تقدیر از تمامی مدعوین، حضور روسای ادارات و تبریک سال تحصیلی جدید به معلمان و دانش را در مدارس شهرستان مایه ی دلگرمی مجموعه آموزش و پرورش دانسته اظهار داشت: بازشگایی مدارس رویداد عظیم ملی است که عید نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود.

رمضان پور با اشاره به قدمت ۱۰۵ ساله آموزش و پرورش در اهر، ارسباران را مهد علم و دانش نامیده فرزندان این خطه را افرادی با ستعداد و خلاق دانست و ادامه داد: تلاش شبانه روزی مجموعه آموزش و پرورش برای نگه داشتن پیشینه منطقه اهر و ارسباران است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

این مقام مسئول انتظار مدارس از اولیا را همفکری، مشارکت معنوی، تعامل سازنده با عوامل اجرایی مدارس و حضور مستمر در مدرسه عنوان کرده خاطر نشان ساخت: پیوند خانواده و مدرسه پیوندی مبارک است که نتیجه و میوه آن تربیت نسلی امیدوار به آینده و مفید و موثر برای جامعه خواهد بود.

وی گفت: امروز حدود ۲۵ هزار دانش آموز در مدارس اهر آغاز سال تحصیلی را جشن می گیرند و همه تلاش ما در جهت رفاه، آموزش با کیفیت و تربیت ایرانی مطابق با معیارهای دین مبین اسلام خواهد بود. رمضان پور ارسباران را در دفاع از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی ایران اسلامی جلودار دانسته اظهار داشت: در سالگرد دفاع مقدس، روایت شجاعت و دلیری های مردان و زنان این خطه زبان زد هر ایرانی است و در سایه این از جان گذشتگی ها است که با آرامش خیال و در امنیت کامل زندگی می کنیم و شروع سال تحصیلی را جشن می گیریم.

وی حضور دکتر صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در اهر و در این مراسم به فال نیک گرفته عنوان کرد: این چهره ماندگار و فرزند ارسباران، دانش آموخته این سرزمین کهن و فرهنگ دوست هستند و همواره تلاش نموده اند دین خود را به این خطه ادا نمایند.

صومی نیز در این مراسم ضمن تبریک شروع مهر و بازگشایی مدارس، دوران مدرسه را بهترین دوران زندگی خود عنوان نموده خاطر نشان ساخت: از این فرصت ها برای اعتلا و ترقی و پیشرفت خودتان استفاده نمایید و تلاش کنید به دنبال آرزوها و علاقه مندی های خود بروید که در این حالت احساس رضایت و خرسندی خواهید نمود. وی خطاب به دانش آموزان گفت: مطالعه کنید، یاد بگیرید و با این آموزه ها خودتان و جامعه تان را در مسیر صحیح و رو به جلو تغییر دهید.