به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت الله جواد حاجی زاده در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: انسان باید در تمام امورات خدا را در نظر داشته باشد که مولانا امیرالمؤمنین علی(ع) در ضمن خطبه ۱۰۳ نهجالبلاغه میفرماید: «الْعَالِمُ مَنْ عَرَفَ قَدْرَهُ» انسان دانا کسى است که جایگاه و شأن خود را بداند «وَ کَفَى بِالْمَرْءِ جَهْلًا أَلَّا یَعْرِفَ قَدْرَهُ» از نظر جهالت و نادانی برای انسان همین بس است که قدر، جایگاه و مقام انسانیت خود را نداند «وَ إِنَّ مِنْ أَبْغَضِ الرِّجَالِ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى لَعَبْداً وَکَلَهُ اللَّهُ إِلَى نَفْسِهِ» مبغوض ترین انسانها در نزد پروردگار متعال آن بندهای است که خدا وی را به حال خود رها کند «جَائِراً عَنْ قَصْدِ السَّبِیلِ» این شخص از راه راست منحرف خواهد شد «سَائِراً بِغَیْرِ دَلِیلٍ» و بدون راهنما حرکت خواهد کرد. کسی که خدا وی را رها نموده است معلوم است که به انحراف کشیده خواهد شد و وقتی به انحراف کشیده شد و از مسیر خدا خارج شد، به این روز و حال خواهد افتاد که حضرت زبان حال وی را چنین میفرماید: «إِنْ دُعِیَ إِلَى حَرْثِ الدُّنْیَا عَمِلَ» اگر به سوی کشت و زرع و مسائل دنیوی دعوت شود، عمل مینماید «وَ إِنْ دُعِیَ إِلَى حَرْثِ الْآخِرَهِ کَسِلَ» و اگر به سوی آخرت دعوت میگردد، کسالت پیدا خواهد کرد و شاید بهجایی برسد که دو رکعت نماز نیز نخواند و یا یک ماه روزه خود را نگیرد که نه حلالی میداند و نه حرامی میشناسد و نه حقالله و حقالناسی را متوجه میگردد «کَأَنَّ مَا عَمِلَ لَهُ وَاجِبٌ عَلَیْهِ» گویا هر آن چیزی که چنین شخصی انجام میدهد، بر وی واجب است «وَ کَأَنَّ مَا وَنَى فِیهِ سَاقِطٌ عَنْهُ» و هر آن چیزی را که در آن سستی مینماید، از وی ساقط است، یعنی کلاً عبد دنیوی گشته است. از خداوند سبحان مسئلت مینمایم به همهمان توفیق علم و عمل و ایمان قوی و اینکه مسیر را درست طی نماییم، مرحمت نماید. انشاءالله
وی در ادامه بحث علل و عوامل آرامش و آسایش انسانها یادآور شد: عزیزان بعضی عوامل هستند که در انسان آرامش و طمأنینه ایجاد نمینمایند، مقام، پول و منال چنین چیزهایی به انسان آرامش نمیبخشند و آنچه به انسان آرامش میدهد، عوامل دیگری هستند که از جمله آنها انتظارالفرج میباشد و اصلاً پیوند کلی با امامت و ولایت و در زمان حاضر اینکه انسان منتظر واقعی قطب دایره امکان حضرت بقیهالله الاعظم(عج) بوده باشد و به وظیفه خود در زمان غیبت درست عمل نماید و از نائب برحق آن بزرگوار که امروز ولیفقیه میباشد، تبعیت و اطاعت نماید، به انسان آرامش میبخشد و فردی که از ولایتفقیه طفره رود، از آقا امام زمان و معصومین نیز طفره خواهد رفت. در رابطه با انتظار بحثهای طولانی هست که معمولاً در ایام امامت و ولایت و نیمه شعبان این بحثها را بیشتر پیگیری مینماییم و من در اینجا اجمالاً فقط به این اصل و عامل اشاره مینمایم که منظور از انتظار، انتظار صحیح و درست میباشد که دو نوع انتظار داریم که یکی انتظار نادرست و ویرانگر و دیگری انتظار درست و صحیح است. انتظار نادرست آن است که انسان دست روی دست بگذارد و چنین تصور نماید که حضرت ولیعصر(عج) خود تشریف خواهد آورد و کارها را حل خواهد نمود و با ظالم مبارزه خواهد نمود و کاری به اینکه کسی ظلم مینماید و حقوحقوق خلق را پایمال میکند، نداشته باشد که به این انتظار، انتظار ویرانگر گفته میشود و چنین انتظاری از نظر اسلام واقعی محکوم است و قابلقبول نیست. انتظار دیگر، انتظار سازنده است که انسان وظیفه خود را انجام دهد و فرقی نمیکند که در زمان حضور و یا زمان غیبت امام زمان(عج) بوده باشد همانطور که عدهای در زمان امام حسین(ع) در رکاب آن بزرگوار در کربلا جهاد کردند که در زمان سایر انبیاء و سایر ائمه هدی(ع) نیز چنین بود، و فرقی نمیکند که در حال غیبت نیز اگر بوده باشد، انسان باید تا آنجا که میتواند، ایفای وظیفه نموده و جهاد و مبارزه کند که بقیه را که از مقدورات ما خارج است، خود امام با قدرت خویش برطرف میفرماید که به چنین انتظاری، انتظار واقعی میگوییم. رسولالله الاعظم(ص) میفرماید: «أفضل العباده انتظار الفرج» برترین عبادت، انتظار فرج حضرت بقیهالله الاعظم(ص) میباشد که انتظار منتظر واقعی بوده باشد. در فرمایش دیگری میفرماید: «افضل اعمال أمّتی انتظار الفرج» یکی از برترین اعمال امت من، انتظار فرج میباشد. روایت جالبی از امام سجاد(ع) داریم که میفرماید: «اِنَّ اَهلَ زَمانِ غَیبَتِهِ القائِلینَ بِاِمامَتِهِ وَ المُنتَظِرینَ لِظُهُورِهِ، اَفضَلُ مِن اَهلِ کُلَّ زمانٍ» دقت کنید که ما که در زمان غیبت به سر میبریم، از لطف و عنایت دیگری برخوردار هستیم. میفرماید: اهل زمان غیبت که به امامت آقا امام زمان(عج) قائل هستند و در انتظار ظهورش هستند از مردم همه زمانها بهترند. چرا؟ «لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى ذِکْرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَهِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَیْبَهُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَهِ الْمُشَاهَدَهِ» زیرا خداوند متعال به اهل زمان غیبت و آخرالزمان چنان معرفت و عقل و فهمى داده که غیبت در نزد آنها حکم مشاهده را دارد و گویا در محضر امام هستند «وَ جَعَلَهُمْ فِی ذَلِکَ الزَّمَانِ بِمَنْزِلَهِ الْمُجَاهِدِینَ بَیْنَ یَدَیْ رسولالله(ص) بِالسَّیْفِ» خداوند آنها را در آن زمان مثل کسانى میداند که با شمشیر در رکاب پیامبر علیه دشمنان دین پیکار کردهاند، یعنی آنان که منتظر واقعی حضرت بقیهالله الاعظم(عج) هستند، دارای چنین جایگاهی میباشند. باز در روایت دیگری در رابطه با انکار حضرت بقیهالله الاعظم(عج) هست که آن بزرگوار میفرماید: «مَنْ أَنْکَرَ اَلْقَائِمَ مِنْ وُلْدِی فَقَدْ أَنْکَرَنِی» هر کس فرزندم حضرت قائم را انکار نماید، مثل این است که مرا انکار نموده است. درجایی میفرماید: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَهً جاهِلِیَّهً» کسی که بمیرد درحالیکه امام زمان خویش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهلیّت مرده است که روایات متعددی در این زمینه داریم. منتظر واقعی چه کسی است؟ امام صادق(ع) میفرماید: «مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَکُونَ مِنْ أَصْحَابِ اَلْقَائِمِ» هر کس خوشحال است از اینکه از اصحاب آقا امام زمان(عج) بوده باشد «فَلْیَنْتَظِرْ» منتظر بوده باشد «وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ» با تقوا و ورع عمل انجام دهد «وَ مَحَاسِنِ اَلْأَخْلاَقِ» و اخلاق زیبا داشته باشد و بایدها و نبایدها و صفاتی را که یک مسلمان باید داشته باشد، در نظر داشته و خود را به آنها متّصف نماید «وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ» چنین شخصی منتظر واقعی است «فَإِنْ مَاتَ» و اگر چنین شخصی که منتظر واقعی است، بمیرد «وَ قَامَ اَلْقَائِمُ بَعْدَهُ کَانَ لَهُ مِنَ اَلْأَجْرِ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ أَدْرَکَهُ» و بعد از مرگ او آقا امام زمان(عج) قیام نماید، به اندازه کسی که امام زمان را درک کرده است، ثواب خواهد برد چرا که با انتظار از دنیا رفته است و هر لحظه منتظر قدوم مبارک منجی عالم بشریت بود که اجل امانش نداد و اگر نمیمرد، در رکاب آن بزرگوار میبود. دولت حضرت بسیار عجیب است و من نمیخواهم این بحث را بهطور مفصل بیان نمایم و میخواهم در این خطبه اشارهای داشته باشم که یکی همان بلوغ فکری و عقلانی جامعه است که در همان روایتی که بیان نمودم، به آن اشاره شده است و روایت دیگری نیز از امام باقر(ع) هست که میفرماید: «إِذَا قَامَ قَائِمُنَا» وقتی بقیهالله الاعظم(عج) قیام نمود «وَضَعَ اَللَّهُ یَدَهُ عَلَى رُءُوسِ اَلْعِبَادِ» خداوند دست رحمتش را بر سر بندگان گذارد یعنی خداوند متعال بندگان خود را مورد توجه قرار میدهد «فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ کَمَلَتْ بِهِ أَحْلاَمُهُمْ» خدا عقل اینها را جمع میکند یعنی رو به بالندگی و پیشرفت گشته و اندیشههایشان نیز کامل میشود یا بهعبارتدیگر بشر به بلوغ فکری میرسد و وقتی به این مرحله رسید، میتواند امام را تحمل نماید که هستند بعضی از افراد که در حال حاضر نمیتوانند نائب امام را تحمل بکنند. تصور کنید که چگونه انسانهایی پیش رو خواهند آمد تا بتوانند وجود مقدس را تحمل بکنند. مسئله دیگر وفور نعمت و برکات میباشد که همراه دولت کریمه و با وجود و ظهور امام در جامعه، مردم از آنها متنعم خواهند شد. یعنی در واقع پروردگار متعال برکات زمین را در اختیار آقا امام زمان(عج) قرار خواهد داد و طبق روایاتی که داریم، یکی این است که میفرماید: «وَ تُخْرِجُ اَلْأَرْضُ أَفَالِیذَ کَبِدِهَا» زمین جگرگوشهها و آنچه را که در بطن خود حفظ کرده است، به بیرون خواهد انداخت، معادن و چیزهای پربها در اختیار امام قرار خواهد گرفت «وَ تُلْقِی إِلَیْهِ سِلْماً مَقَالِیدَهَا» پروردگار متعال کلیدهای زمین را در اختیار امام زمان(عج) قرار خواهد داد و وقتی چنین است و علم قوی امام، علمی که متصل به علم الهی است، جامعه را پیشرفت خواهد داد که میبینید امروز اروپائیها و غربیها به خاطر اینکه علم و تکنولوژیشان قوی است، بر دیگران سیادت مینمایند. در جمهوری اسلامی به برکت نظام اسلامی و شهدای اسلام اگر دیروز و امروز را با هم مقایسه کنید، خواهید دید که علم و ایمان ما چقدر پیشرفت کرده است که اصلاً این دو قابل مقایسه نیستند و حساب کنید علم امام را که با علم خود چطور تمام معادن و فلزات و اشیاء پربها را استخراج خواهد فرمود و در اختیار انسان قرار خواهد داد و به همین خاطر داریم در آن زمان انسان نخواهد توانست فقیری را برای دادن زکات پیدا کند. رزقناً الله و ایاکم انشاءالله. نمیدانم عمر ما چنین دولتی را درک خواهد کرد یا نه؟ «اللَّهُمَّ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِه وَ اَشْیائِهِ»
حاجیزاده در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت مجدد به تقوای الهی با توصیه بر اینکه انسان همواره باید به خدا اتکا داشته باشد، افزود: اینکه میگوییم «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ»(حمد/۵) انسان باید در تمام امورات خود، مسائل سیاسی، اجتماعی، معیشتی و خانوادگی خدا را در نظر بگیرد و به خدا تکیه نماید و چیزهای دیگر و ما سوی الله را رها کند که فقط خدا برای انسان کافی است «وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا»(احزاب/۳۹) همین آیه کریمهای که در اول خطبه قرائت نمودم، هم درس اخلاق و هم درس سیاست و هم درس مسائل اجتماعی است و همهچیز در این آیه وجود دارد. خداوند سبحان میفرماید: «إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ وَإِنْ یَخْذُلْکُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ«(آلعمران/۱۶۰) اگر خدا شما را یارى کند هیچکس بر شما غالب نخواهد شد و اگر دست از یارى شما بردارد چه کسى بعد از او شما را یارى خواهد کرد و مؤمنان باید تنها بر خدا توکل کنند. یعنی از آمریکا، انگلیس، صهیونیستها و غرب و دیگران برای انسان کمک نمیشود و هرگز نباید به جای خدا به آمریکا، صهیونیستها و دیگران توکل نکنند. این ملت غیور ایران چهل سال است که به خدا تکیه نمودهاند و «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ» گفتهاند و به همین خاطر آمریکائیها و صهیونیستها و دشمنان نظام هر غلطی میکنند، نمیتوانند به اهداف شومی که دارند، نائل شوند. اینها جنگ تحمیلی را پیش آوردند، اختلافافکنیها نمودند و چیزی باقی نگذاشتند و همینالان هم که میبینید دشمنان اسلام و کاخ به ظاهر سفید و در اصل سیاه منافقین و سلطنتطلبان و ضدانقلابها و لیبرال ها و امثال آنها را برعلیه جمهوری اسلامی سازماندهی مینمایند تا بلکه بتوانند کاری بکنند، اما به لطف خداوند متعال باز نمیتوانند کاری بکنند، چون این ملت با رهنمودهای مقام معظم رهبری استقامت و ایستادگی زیبا و خوبی دارند و میدانند که هر نصرت در آستان خداوند متعال است که باید قدرش را بدانیم که اگر این حال را حفظ کنیم این مملکت و این انقلاب بیمه است و اگر این حال را از دست بدهیم، هیچچیز نخواهیم داشت و دشمنان بر ما مستولی خواهند شد.
وی با اشاره به چهاردهم دیماه، روز جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از فعالان عرصه جهاد کشاورزی بیان نمود: انصافاً جهاد کشاورزی خدمات ارزشمندی را در کشور، چه در روستاها و چه در تولیدات و غله و امثال آنها دارا میباشد.
خطیب نماز جمعه شهرستان اهر با اشاره به اینکه ما باید منابع طبیعی و محیطزیست خود را حفظ نماییم، گفت: منابع طبیعی و جنگلها در زندگی انسانها نقش بسیار مهمی دارند که متأسفانه در تمام مقاطع عدهای فرصتطلب و سودجو پیدا میشوند که از این منابع به نفع خود سوءاستفاده میکنند و در حال حاضر هم که قیمت چوب بالاست، اقدام به قاچاق چوب مینمایند و به جان جنگلها افتادهاند و گاهی هم به باغ خلق خدا هم رحم نمیکنند و درختان مثمر و غیر مثمر را قطع مینمایند که باید بدانیم که درختان غیر مثمر خود به طریقه دیگر مثمر هستند و این درختان میوه نیستند که مثمر میباشند، بلکه دیگر درختان در پاکی و سالم بودن هوا و محیطزیست نقش مهمی را ایفا مینمایند و به همین خاطر مسئولین محترم اعم از منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیطزیست همانطور که تا کنون در منطقهمان عنایت داشتهاند، از این به بعد نیز عنایت بیشتری داشته باشند تا جلو این افراد گرفته شود که باید بدانیم حتی قطع یک درخت هم زیاد است تا آنکه بیایند و بیرویه به جان درختان منطقه بیفتند. باید متوجه باشیم که با این روند ما فردا با کمبود و مشکلاتی در این زمینه روبرو میشویم. در اینجا همه باید ناظر بوده باشند و تمام وظایف را به دوش این چند اداره نیندازیم، باید آحاد جامعه همانطور که از اموال خود محافظت میکنیم، از منابع طبیعی و جنگلها درختان صیانت نماییم تا جنگلها، درختان، منابع طبیعی، درختان جنگلی سر به فلک کشیده که موجب آبادی و زیبایی منطقهمان هستند، و مراتعمان محفوظ بمانند.
امامجمعه شهرستان اهر با اشاره به هفدهم دی سالروز اجراى توطئه استعمارى کشف و یا بهعبارتدیگر حذف حجاب به دستور رضاخان قلدر پهلوى (١٣١۴ ه.ش) خاطرنشان کرد: رضاخان قلدر با سفرهایی که به غرب نمود، فریفته غرب شد و ایران را تخریب نمود و چنین فکر کردند که تمدن یعنی حذف حجاب از جامعه و در واقع فهم و درکی بیشتر از این نداشتند. اینها به آیات الهی و مقدسات ما اهانت نموده و به حجاب بانوان کشورمان اهانت و جسارت کردند و خیانتهای بزرگی را مرتکب شدند که یکی از ریشههای انقلاب همین اهانت به آیات حجاب و ولایت و زعامت دینی و مرجعیت و حضرت امام(ره) بود که در سال ۱۳۵۶ هـ ش مردم قم، شهر خون و قیام و فقه و فقاهت و علماء در نوزدهم دی قیام نمودند و درست است که دیگر عوامل نیز در شکلگیری و پیروز انقلاب مؤثر بود و مردم در خفقان بودند، اما عمدهترین درد مردم، درد دین و دیانت بود و عمدهترین ریشه انقلاب در این بود که مردم میدیدند که دینشان در خطر است و از بین میرود که قیام نوزدهم دیماه قم، زمینهساز انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب شد و در آن زمان مردم موقعیت را بهتر شناختند همانطورکه امروز بحثها و مسائل بصیرت مهم است که انسان باید دوست و دشمن را بشناسد، در آن زمان نیز مردم قم و علماء انسانهای فهیم و بصیر زمان بودند و توانستند به موقع حرکت کنند. عین این بحث موقعیتشناسی و بصیرت، تعبیری که حضرت آقا دامت برکاته در رابطه با قیام آذربایجان که بیست و نهم بهمنماه را در پیش رو داریم، فرمودند، همین تعبیرها در آن زمان در مورد قم نیز وجود داشت و مردم این خطه که پیشتاز و فهیم هستند، به موقع حرکت کردند که اگر حرکتی صورت نمیگرفت، ممکن بود که انقلاب را خفه نمایند همانطور که در سال ۱۳۴۱ و ۴۲ انقلاب آغاز شده بود، اما آن را خفه نمودند. اما چون در سال ۱۳۵۶ مردم بصیر و بیدار بودند، منجر به پیروزی گردید.
وی سالروز شهادت سرلشکر «منصور ستاری» فرمانده نیروی هوایی در سانحه سقوط هواپیما(۱۳۷۳ش)، حماسه خونین شهدای هویزه و شهادت دلاورمردان اسلام و فرمانده آنان شهید «عَلَمالهُدی» (۱۳۵۹ش)، برخورد نفتکش ایرانی سانچی با کشتی فلهبر چینی (۱۳۹۶ ش)، شهادت سردار سرلشکر پاسدار شهید احمد کاظمی (۱۳۸۴ش) و سالروز قتل «میرزا محمدتقی خان امیرکبیر» به دستور «ناصرالدین شاه قاجار» (۱۲۳۰ش) را گرامیداشت.
حاجیزاده با اشاره به سالروز درگذشت آیتالله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام (۱۳۹۵ ش) تصریح کرد: پس از درگذشت مرحوم آیتالله هاشمی رفسنجانی، آیتالله هاشمی شاهرودی(ره) ریاست مجمع را بر عهده گرفتند و پس از اینکه این بزرگوار نیز از دنیا رفتند، انتصاب اخیر که توسط مقام معظم رهبری مدظلهالعالی انجام یافت، آیتالله آملی لاریجانی، شخصیت برجسته و جامع ریاست مجمع را بر عهده گرفتند که شاکر خداوند متعال هستیم که چنین نعمتهایی را بر ما ارزانی فرموده است و ما نیز باید قدردانی کنیم. باید بدانیم جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار بالاست و گاهی میبینیم که اختلافاتی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پیش میآید که البته اینها کارها و وظایف پرشماری دارند و سیاستهای کلی کشور توسط این عزیزان تنظیم میگردد و اینکه اینها در قانون اساسی کشور ما قرار دادهشدهاند، به خاطر این است که ما درجایی به بنبست نرسیم و اینکه میگوییم اسلام بنبست ندارد، واقعاً همینطور است. در کدام مکتب به این جزئیات توجه شده است؟ الحمدلله اسلام بنبست ندارد، قوانین ما کامل است و دارای قوانین مترقی و شورای نگهبان هستیم و این مجمع به خاطر این است که اگر درجایی به گرهی برخورد کردیم، تفرقهای پیش نیاید.
خطیب نماز جمعه شهرستان اهر فرمایشات مقام معظم رهبری حفظه الله را در دیدار با دبیر کل جهاد اسلامی بسیار زیبا و مهم توصیف کرد و بیان نمود: حضرت آقا در این دیدار پیروزی فلسطین و نابودی اسرائیل بشارت داده و فرمودند که انشاءالله فلسطینی ها در تل آویو تشکیل دولت خواهند داد و این زمان زیاد طولانی نخواهد بود و قبلاً نیز که حضرت آقا بیست و پنج سال بیان فرموده بودند، از آن زمان هم زودتر خواهد بود چرا که آمریکائی ها و اسرائیلی ها در حال ریزش هستند و چیزی از اینها نمانده است و متزلزل شده اند. عزیزان امروز لازم است مسئولان نظام مخصوصاً مسئولین عزیز منطقه خودمان و آحاد جامعه که زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم، با توجه به اینکه دشمنان اسلام می خواهند دستاوردهای نظام را کوچک جلوه دهند و با اینکار اهدافی دارند. ما باید بدون اغراق و بدون افراط و بدون کسری طوری نماییم که کارهایی را که انجام داده ایم، برجسته کنیم و به رخ دنیا بکشیم که با این همه فشارها و تحریم ها در طول این چهل سال کارهای بسیار بزرگی را در زمینه های مختلف اعم از مسائل علمی و مسائل زندگی و مسائل فرهنگی انجام داده ایم ولازم است اینها تبیین شوند. آن روز هم من در جلسه شورای راهبری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به مسئولین محترم شهرمان عرض کردم که کارهایی که در طول این چهل سال در منطقه انجام یافته است، برای مردم بازگو نمایند و در فضای مجازی و رسانه ها منتشر کنند تا مردم بدانند که در قبل از انقلاب در مملکت چیزی نداشتیم اما الحمدلله در بعد از انقلاب کارهای بسیار زیادی در منطقه و کشورمان انجام یافته است اگر چه در مملکت دارای مشکلاتی نیز هستیم که اینها را ما، مسئولین و حضرت آقا نیز می بینند که مقداری از این مشکلات در داخل کشور به خاطر مسائل مدیریتی پیش آمده است و عمده آنها را نیز دشمنان اسلام ایجاد کرده اند که همه اینها باید گفته شوند و اجازه ندهیم دشمنان کارهایی را که انجام داده ایم، حیف و میل نمایند. انصافاً اگر پیش از انقلاب را با بعد از انقلاب مقایسه کنیم، خدمات بسیار زیادی انجام یافته است که باید شکر گزار بوده باشیم. «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ»(ابراهیم/۷) که خدا نعماتش را زیاد می کند و باید قدردان نعمت ها بوده باشیم.