امیدعلی جلالی در گفتگو با خبرنگاران گفت: به منظور جلوگیری از انتقال آفات و بیماری های احتمالی کشاورزی مانند سیاهک ناقص، پاخوره و غیره عملیات ضدعفونی برای کمباین های مهاجر که از استان و شهرستانهای مجاور به این شهرستان برای برداشت غلات عزیمت می کنند انجام می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: تعداد ۲۴ کمباین بومی در شهرستان ورزقان وجود دارد که از این تعداد ۱۵ دستگاه برای فعالیت به استانها و شهرستانهای دیگر مهاجرت می‌کنند و بعد از اتمام برداشت در آنجا به شهرستان مبدا برای فعالیت در برداشت غلات برمی‌گردند و همچنین حدود ۳۰ دستگاه کمباین مهاجر هر ساله از استان‌ها و شهرستان‌های همجوار برای برداشت غلات به شهرستان ورزقان مراجعه می‌کنند.

جلالی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته دو اکیپ شامل کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی برکنترل ریزش، ضایعات و ضدعفونی کمباین ها نظارت دارند.

وی ادامه داد: با تمهیداتی که صورت گرفته در مبادی ورودی شهرستان کمباین‌های مهاجر با آب گرم شستشو و قسمتهای اختصاصی با محلول هیپو کلریت سدیم ۱۰ درصد به منظور جلوگیری از انتقال آفات و بیماریهای احتمالی کشاورزی مانند سیاهک ناقص ، پاخوره و… انجام می‌گیرد.