به گزارش اهرامروز به نقل از صداوسیما، بهنام رضوانی در جلسه شورای اداری خداآفرین با اشاره به تصویب و آغاز مطالعات اجرایی توسعه‌ ۱۸۰۰ هکتاری پایاب سد خداآفرین در آینده‌ نزدیک گفت: برای تامین آب کشاورزی این زمین‌ها سه ایستگاه پمپاژ در موقعیت‌های خمارلو، اسکانلو و حسرتان احداث می‌شود و به این ترتیب زمین‌های دیم ۱۶ روستای جدید در این شهرستان به زیر کشت می‌رود.

نماینده‌ مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرسودگی ماشین‌آلات راهداری خداآفرین و کلیبر گفت: دو دستگاه لودر پیشرفته برای راهداری این شهرستان‌ها خریداری شده است که پس از طی مراحل ترخیص گمرکی به راهداری این دو شهرستان تحویل داده خواهد شد.

فرماندار خداآفرین در جلسه‌ شورای اداری از وضعیت غیر ایمن جاده‌ مرزی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: بدنه آسفالت جاده‌ مرزی حد فاصل محمودآباد – مرزآباد به گونه‌ای مستهلک شده که به سختی قابل تردد است.

بهروز با اشاره به نرخ رشد ۳ درصدی جمعیت خداآفرین ناشی از مهاجرت معکوس اضافه کرد: با وجود نرخ مثبت رشد جمعیتی و مهاجرت معکوس متاسفانه توجه چندانی به زیر ساخت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای نشده است و با اعتبار فعلی شورای برنامه ریزی شهرستان نیز سالانه بیش از ۳۰ کیلومتر نمی‌توان آسفالت‌ریزی کرد.