به گزارش اهرامروز، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، ۳۰ درصد از بهای تراکتور به‌ صورت آورده شخصی کشاورزان و ۷۰ درصد نیز به‌ صورت وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به کشاورزان متقاضی تراکتور پرداخت می‌شود.

مصطفی وحیدزاده افزود: این تسهیلات در گام نخست به تراکتور‌های سبک از جمله تراکتور شالیزار، تراکتور باغی (۹۵۰)، تراکتور ۴۷۰ تک و جفت دیفرانسیل و تراکتور ۴۵۵ تا سقف ۴ میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.

وی از تلاش مجموعه تحت مدیریتش برای پرداخت تسهیلات به سایر محصولات تراکتور مورد نیاز کشاورزان نیز خبر داد و گفت: این اقدام در راستای پر کردن خلاء بوجود آمده در پی قطع تسهیلات از سوی جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی از طرف تراکتورسازی صورت گرفته که منابع آن نیز از محل گردش سرمایه این مجموعه در بانک مهر ایران تامین خواهد شد.

وحیدزاده تأکید کرد: تراکتورسازی با ورود به این موضوع فراتر از وظایف خود به‌عنوان بنگاه اقتصادی عمل و برای حمایت از کشاورزان با اختصاص بودجه برای این امر به‌منظور انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال کشور و کشاورزان و مهم‌تر از همه امنیت غذایی اقدام کرده است.

وی یادآور شد: این‌گونه اقدامات از سوی تراکتورسازی نباید نافی مسئولیت ارگان‌های مربوطه و بانک‌های تخصصی شود و برای حل مشکل تسهیلات خرید تراکتور که از سه سال قبل پرداخت آن به کشاورزان متوقف شده، مسئولان مربوطه باید اقدامات لازم را تسریع کنند.

منبع:صداوسیما

انتهای پیام/