به گزارش اهرامروز، رضا علیزاده در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز اظهار کرد: کمیته‌های مشترکی بین وزارتخانه های صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز کمیسیون‌های صنایع و اجتماعی مجلس شورای اسلامی تشکیل شده که گزارش مربوط به معدن طبس اعلام شده و راهکارهایی را برای عدم تکرار چنین حوادثی دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با اشاره به این‌که زیرسایه وفاق ملی و همدلی بین دولت و مجلس، تمامی امور پیگیری می‌شود، اظهار کرد: اولویت‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت بسیار زیاد و مهم هستند اما گاه به جای گره گشایی از مشکلات فعالان این بخش‌ها، مانع تراشی شده و جلوی حرکت آنها گرفته می شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: ناترازی گاز، برق، آب، ارز، تسهیلات، اعتبارات، واردات و صادرات در جامعه ما بسیار شنیده می‌شود و از سویی صنعت و تولید کشور به خاطر قطعی برق تابستان امسال ده‌ها همت متضرر شده است و مدتی دیگر نیز مشکل قطعی گاز خواهند داشت.

وی با انتقاد از سیاست‌های غلط بانک مرکزی و ارز چند نرخی در کشور گفت: قانون چک را تصویب کردیم و در نتیجه آن پرونده‌های قضایی مربوط به چک کاهش یافته است اما به جای این‌که مشکل گره اقتصاد که باعث برگشت چک می‌شود حل شود، صورت مساله را پاک می‌کنیم تا چک را از دایره تجارت خارج کنیم و ترمز بیشتری به بحث تجارت بدهیم.

وی با بیان این‌که راه حل مشکل اقتصاد، میدان دادن به بخش خصوصی است، افزود: کارهایی که تا امروز انجام داده‌ایم، نتیجه نداده و آثار مطلوبی نداشته‌ است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به جای بروزرسانی تجهیزات و توسعه میدان‌ها، هرساله افت استخراج داریم و امروز اگر یک واحد تولیدی بخواهد برای تامین برق خود نیروگاه بزند باز هم دست اندازها جلوی آن را می‌گیرد.

وی افزود: انتظار داریم دولت کنونی که با شعار قانونمندی و کارشناسی جلو آمده است بر همین روند ادامه دهد تا هر سال یکی از مشکلات صنعتگران را رفع کنیم.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در ۱۲ سال اخیر از هم ترازان خود در کشور فاصله گرفته که باید در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شود و انتظار مردم این استان نیز بازگشت به جایگاه قبلی خود در مقایسه با استان‌های هم تراز صنعتی و اقتصادی است.

علیزاده گفت: طرح قانون معادن را بارگذاری کردیم و هفته جاری اعلام وصول می شود و در هفته‌های آتی نیز در کمیسیون معادن با کمک خانه صنعت و اتاق بازرگانی آن را اصلاح می کنیم.