به گزارش خبرنگار اهرامروز، داود کشاورزیان در جلسه بررسی مشکلات راهداری شهرستان کلیبر، اظهار داشت: از مجموع تمامی راههای بینشهری و روستایی با کسر راههای آسفالته در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار کیلومتر از جادههای روستایی کشور شوسه و خاکی هستند ولی در بخش از منطقه ارسباران اغلب راههای روستایی شوسه و خاکی بوده که برعکس آمار کشوری است.
وی بابیان اینکه برتری راههای شوسه و خاکی روستاهای کلیبر بر راههای ارتباطی آسفالت شده یک عقبماندگی در این حوزه محسوب میشود، افزود: از طرفی دیگر نیز راههای بینشهری شهرستان کلیبر از راههای فرعی محسوب شده و حتی در این شهرستان راه اصلی نداریم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور ادامه داد: به لحاظ حجم زیاد گردشگران و ترافیک سنگین نیاز است که راههای این شهرستان به راههای اصلی ارتقاء یابد، با توجه به شیب و قوسی که در جاده کلیبر – اهر و کلیبر – خداآفرین وجود دارد حتی اگر بخواهیم نصف این جادهها را به راه اصلی ارتقاء دهیم امکانپذیر نیست و بایستی در برخی نقاط تغییر یافته و اصلاح مسیر کنیم.
کشاورزیان با تأکید بر اینکه محدودیتهای منابع طبیعی و محیط زیست در ارتقاء راههای فرعی شهرستان کلیبر به راههای اصلی وجود داشته و راهسازی به لحاظ کوهستانی بودن کمی دشوار است، اظهار کرد: نگهداری از راههای شریانی از طریق منابع ملی صورت میگیرد در حالی که حتی یک کیلومتر هم راه شریانی در کلیبر وجود ندارد و همه راههای فرعی هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی جاده کرج – چالوس را نمونهای از راههای شریانی فرعی کشور عنوان کرد و گفت: ما در بحث نگهداری از راههای کشور از محل اعتبارات استانی در تنگنا قرارگرفتهایم و اعتبارت عمرانی که اختیار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای استانها قرار میگیرد عمدتاً صرف حقوق کارکنان میشود.
وی با اشاره به اینکه هیچگونه اعتبار جاری برای پرداخت حقوق کارکنان سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای نداریم، تصریح کرد: اعتبارت استانی که تخصیص مییابد عمدتاً صرف حقوق میشود و بعضاً کارکنان این سازمان حقوقهای خود را با چند ماه تأخیر دریافت میکنند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور بابیان اینکه در حال حاضر برای خرید ماشینآلات راهداری در حال انعقاد قرارداد هستیم، افزود: امیدواریم با خرید ماشینآلات جدید بتوانیم راهدارخانههای کشور را از نظر ماشینآلات تقویت کنیم.
انتهای پیام/