به گزارش اهرامروز، در یک شب پرشور و پربار، اولین جلسه هماهنگی برای اجرای طرح محرومیت‌ زدایی فضاهای آموزشی در دولت چهاردهم با حضور فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی و شورای معاونین در اداره کل نوسازی مدارس استان برگزار شد و این جلسه که تا پاسی از شب ادامه دارد، به برنامه‌ریزی برای بازسازی مدارس سنگی تخریبی و فرسوده بالای ۱۰ نفر دانش آموز در استان اختصاص و نشان از عزم راسخ دولت و مسئولان برای بهبود شرایط آموزشی در مناطق محروم دارد.

فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان با تأکید بر اهمیت این طرح، اعلام کرد که اداره کل نوسازی مدارس با پیروی از فرمایشات ریاست محترم جمهور و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، عزم خود را جزم کرده است تا فضاهای آموزشی سنگی تخریبی بالای ۱۰ نفر دانش آموز را در قالب این طرح با همکاری مردم، خیرین و گروه‌های جهادی بهبود بخشد.

وی همچنین به نقش کلیدی مشارکت اجتماعی در این طرح اشاره کرد و گفت: «ما به دنبال ایجاد یک همبستگی قوی بین نهادهای دولتی و جامعه هستیم تا بتوانیم با هم، آینده‌ای روشن‌تر برای دانش‌آموزان آذربایجان شرقی بسازیم.»

فرهودی افزود: این اقدام نه تنها اقدامی موثر برای ارتقا عدالت آموزشی که همواره مورد تاکید ریاست محترم جمهور می باشد، بلکه به ارتقاء کیفیت آموزش در استان کمک خواهد کرد و نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر برای دانش‌آموزان آذربایجان شرقی است کخ با همیاری و همدلی، آینده‌ای بهتر برای نسل‌های آینده در دسترس خواهد بود.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی از تمامی مردم، خیرین و گروه‌های جهادی دعوت کرد تا در این مسیر مهم و حیاتی، دست به دست هم در کنار دولت گام‌های مؤثری در راستای بهبود فضاهای آموزشی علی الخصوص در مناطق کم برخوردار بردارند.

وی ادامه داد: این طرح، فرصتی است تا با همت جمعی، به آرزوی یک آموزش باکیفیت و ارتقا عدالت آموزشی در کشور و دسترسی برابر برای همه دانش‌آموزان دست یابیم.

وی همچنین به اهمیت ایجاد فضاهای آموزشی مناسب و ایمن برای یادگیری اشاره کرد و افزود: «ما باید به دانش‌آموزان این احساس را بدهیم که در یک محیط سالم و دلپذیر به تحصیل می‌پردازند. این امر نه تنها بر کیفیت یادگیری تأثیر می‌گذارد، بلکه انگیزه و اشتیاق آن‌ها را برای یادگیری افزایش می‌دهد.»

لازم به ذکر است که با این رویکرد نوین و همت جمعی، آذربایجان شرقی در مسیر تحول و پیشرفت قرار خواهد گرفت و به زودی شاهد تغییرات مثبت و چشمگیری در فضاهای آموزشی خود خواهد بود. بی‌تردید، این طرح می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد و امید را در دل دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها زنده نگه دارد.