به گزارش اهرامروز به نقل از تابناک، روز گذشته رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از تعیین تکلیف و معرفی گزینه نهایی استانداری آذربایجان شرقی در هفته جاری خبر داد.

استاندار هفدهم در حالی قدم به عمارت استانداری خواهد گذاشت که در چند سال اخیر، استانداری آذربایجان‌شرقی، حوادث ناگواری را پشت سر گذاشته است و با وقفه‌هایی، امور استانداری به دست سرپرست افتاده است.

آخرین وقفه چند ماهه انتخاب استاندار با حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس دولت سیزدهم رقم خورد و شهید مالکی، استاندار وقت آذربایجان شرقی در این سانحه جان خود را از دست داد.

حالا چهارماه است که استانداری آذربایجان شرقی با سرپرستی اداره می‌شود و مردم این خطه انتظار دارند، تکلیف سکاندار استان در دولت چهاردهم، هر چه زودتر مشخص شود.

در حالیکه به نظر می‌رسد، تکلیف نماینده ارشد دولت چهاردهم برای استان تا چند روز آتی مشخص می‌شود، گماه زنی‌ها در خصوص گزینه نهایی نیز داغ‌تر می‌شود.

مجمع نمایندگان استان، شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی و اتاق بارزگانی تبریز سه محفلی هستند که گزینه‌های خود را برای استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح کرده اند.

با توجه اینکه انتخاب مقام عالی کشور در استان‌های مختلف، مسئله‌ای است که به تصمیم وزیر کشور بستگی دارد و تعیین سرنوشت استان‌ها با تأیید وزیر کشور و پیشنهاد او به هیأت وزرای دولت و تأیید آنان، با دستور ریاست محترم جمهور منصوب می‌شود، باید منتظر ماند و دید استاندار منصوب و منتخب برای استان آذربایجان شرقی چه کسی خواهد بود.

با توجه به نمایندگی ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان از حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر در سال‌های گذشته و اشراف کامل وی به شرایط اقتصادی، صنعتی و اجتماعی استان، انتظارات از انتخاب استاندار آذربایجان شرقی بالا بوده و مردم این خطه منتظرند ببینند رئیس دولت چهاردهم با چه رویکردی هفدهمین استاندار آذربایجان شرقی را انتخاب خواهد کرد.

انتهای پیام/