هوآوی، به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار گوشیهای هوشمند در دنیا، بر مبنای گزارش GFK موفق شده سهم بازار خود را در خاورمیانه و آفریقا بیش از 31 درصد افزایش دهد که این امر نشان از بازده بالای گوشیهای این شرکت دارد که موجب چنین رشدی در این منطقه شده است. بر مبنای گزارش GFK در ماه مِی 2018، سهم بازار هوآوی در خاورمیانه به 21 درصد رسیده است که این نشان از رشدی بیش از 31 درصد نسبت به ماه دسامبر 2017 دارد. علاوه بر این، سهم ارزش بازار هوآوی هم از دسامبر 2017 تا مِی 2018بیش از 35 درصد رشد داشته و به 19 درصد رسیده است.
تلاش هوآوی در بازار خاورمیانه و آفریقا به دلیل اهمیت آن در کنار تعهد این برند به نوآوری موجب رشد استثنایی و سریع این برند در نیمه اول سال 2018 شده است. سهم بازار هوآوی در کشورهایی از منطقه رشدی چشمگیرتر نسبت به سایر بازارها داشته است و در بسیاری از کشورها در خاورمیانه و آفریقا به بیش از 20 درصد رسیده است.
هوآوی اخیراً گوشیهای پرچمدار سری Huawei P20 را با دوربینهای قدرتمند و بهرهگیری از هوش مصنوعی رونمایی کرد. گوشی Huawei P20 Pro در این سری برای اولین بار از دوربین 40 مگاپیکسلی با لنزهای سهگانه لایکا عرضه شده است و توسط رسانههای معتبر جهانی تحسین شده است. گوشیهای این سری از زمان عرضه در مارس 2018 در بازه سهماهه به فروش شش میلیون دستگاه رسیده است. این آمار نشان از 81 درصد رشد نسبت به عرضه سری قبل پرچم داران P یعنی Huawei P10 در سال 2017 است.
انتظار میرود هوآوی طی ماه آینده نوآوریهای بیشتری در سری گوشیهای هوشمند خود به کاربران عرضه کند و راه این شرکت در مسیر رشد در خاورمیانه و آفریقا همچنان ادامه یابد.