به گزارش اخبار رسمی، این رویداد دیجیتال مارکتینگ با محوریت چگونگی رشد یک کسبوکار موفق در سه بخش مجزا با محوریت تجربه، مطالعهی موردی و مهارت برگزار شد.
در بخش اول رویداد مدیران ارشد کسب و کارهای مطرح و موفق ایران تجربیات خود را در زمینه ایجاد و رشد یک کسب و کار موفق، تکنیکها، ایدهها و استراتژیهای مارکتینگ به کار گرفته شده با مخاطبان درمیان گذاشتند و به بیان راهکارهای کسب اولین ۱۰۰ مشتری، قیف فروش و تکنیکهای حفظ مشتری پرداختند.
بخش اول با سخنرانی مهدی نایبی مدیرعامل الوپیک آغاز شد. او ضمن پاسخ به سوال چگونه اولین مشتریان خود را بدست آوریم درخصوص هک رشد توضیحاتی ارائه داد. نایبی با اشاره به افزایش تعداد استخدام کارکنان در این شرکت در 6 ما اول به صورت روزانه، علت هک رشد را استخدام بالای کارکنان خود دانست.
در ادامه پیمان فخاریان مدیرعامل یکتانت علت رشد این شرکت را آپدیتهای سریع فنی دانست و گفت: برای پیشرفت محصولمان به دنبال راه حل مشکلی باشیم که مشتریان به خاطر آن هزینه میکنند. او در خصوص اشاره به جذب مشتری نحوه شکلگیری 100 مشتری اول را از طریق ارتباطات بیان کرد و در ادامه افزود: به نیاز مشتری توجه کنیم و نه این که مشتری چه میخواهد.
در ادامهی این بخش متین ارشادی مدیر توسعه و مارکتینگ چیلیوری از مراحل رشد و نحوه استفاده این شرکت از ابزارهای مارکتینگ، اهمیت جذب سرمایه، آمادهسازی زیرساختهای گستردهسازی تیم و یادآوری مستمر خرید یه مشتریان تاکید کرد.
در بخش دیگری از این رویداد، امیرعلی مهاجر مدیر ارشد عملیات شرکت اسنپ تریپ به تنوع پرسونا، اهمیت رقابت در بازار اشاره کرد و از مزیتهای رقابتی این شرکت نسبت به رقبان خود سخن گفت.
به صورت کلی سازگاری محصول و بازار، موانع و بحرانهایی که با آن مواجه شدهاند، اولویتهای استارت آپها و نحوه جذب 100 مشتری اول از موضوعاتی بود که در این بخش به آنها پرداخته شد.
در ادامه و در بخش دیگر این رویداد به موضوعات اقدامات قبل از رشد، نحوه انتخاب کانالهای رشد مناسب، ساخت محصولات مورد علاقه مشتریان، صحبت با مشتریان، منحنی شخصیسازی پرداخته شد و به سوالاتی از قبیل چگونه روش و زمان مناسب برای رشد مقیاس کسب و کار را بیابیم، زمان مناسب برای رشد مقیاس کسب و کار، روش مناسب برای رشد مقیاس کسب و کار، اشتباهاتی که مؤسسان به هنگام رشد مقیاس کسب و کار مرتکب میشوند، اثر شبکهای، مسئله مرغ و تخممرغ در پلتفرمها و... پرداخته شد.
دکتر فرداد زند مدیر سابق شرکت معروف مشاوره مدیریت مکنزی در مورد رشد در پلتفرمها را بررسی کرد و از روشهای مختلف رشد در پلتفرمها همچون Seeding را مورد بحث و بررسی قرار داد.
مهدی فروغی مدیر مارکتینگ شرکت بیمیتو با اشاره به روشهای تبلیغات و مقایسه تبلیغات سنتی و مدرن و آوردن مثالی از یک نمونه از کمپینهای موفق خود، به اهمیت استفاده درست و موثر از شبکههای اجتماعی تاکیدکرد.
در بخش دیگر مجیدکثیری مدیرعامل اخبار رسمی به اهمیت افکار عمومی درحوزه روابط عمومی پرداخت و اشاره کرد افکارعمومی میتواند بسترساز کمپینهای رسانهای باشد، بهاین معنا که اگر ما نتوانیم با افکار عمومی ارتباط بسازیم کمپینهای موفقی نخواهیم داشت. برای تبلیغات باید بسترسازی صورت بگیرد. وی در ادامه با معرفی انواع رسانهها گفت ما برای بسترسازی درست باید انواع رسانهها را بشناسیم. مجید کثیری با اشاره به تغییر روند روابط عمومی در دنیا خاطرنشان کرد: بیشترین اعتماد مردم برای دریافت پیام شرکت از طریق earned media است. باید به این توجه کنیم رسانهها در مورد ما چه میگویند و برای اثربخشی در روابط عمومی باید بتوانیم حضور رسانهای داشته باشیم. کثیری در ادامه گفت اگر کیفیت محتوای ما خوب نیست، باید تلاش کنیم محتوای خوب و سبز تولیدکنیم تا سهم صدای رسانهای بیشتری داشته باشیم.
وی در پایان از یکی از کمپین های موفق اخبار رسمی مثال زد که روابط عمومی کمک کرده کمپین پیام خود را به بهترین نحو منتقل کند و محتواهای مختلف راوی داستان کمپین بودهاست.
در انتهای رویداد صاحبنظران و اساتید حوزه بازاریابی دیجیتال معرفی مدل RACE را معرفی کرده و تصویر جامعی از ابزارهای بازاریابی آنلاین شرکتهای موفق را به همراه تکنیکهای مورد استفاده ارائه کردند. آرمان والی مدیر توسعه شرکت چطور، میرهادی رادی مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ دفتر پنتد دانشگاه صنعتی شریف، بهراد زاری از شرکت تجارت الکترونیک پابک و میثم ملاشریفی از دیگر سخنرانانی بودند که از نگهداشت و متعهدسازی کاربر گفتند و به موضوعات نگهداری، وفادارسازی و رضایت مشتریان، رقابت و... پرداختند.
میلاد نوروند دبیر اجرایی این رویداد در خصوص این رویداد گفت: این رویداد به همت واحد دیجیتال مارکتینگ دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه به منظور انتقال تجربه و مهارت مدیران ارشد شرکتهای برتری که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشتند، برنامه ریزی و اجرا شد. در این رویداد سعی بر این شده بود که اساتید به بیان نکات اساسی کسب و کار خودشان با نگاه مارکتینگ و به خصوص دیجیتال مارکتینگ به همراه بیان کیسهای واقعی و بیان عدد و رقم بپردازند. همچنین از نقاط جالب این رویداد حضور میزبان به جای مجری بود؛ مهندس رادی از متخصصان فضای دیجیتال مارکتینگ با پرسش سوالات در زمینه دیجیتال مارکتینگ از اساتید، بر غنای علمی این رویداد افزود.
گفتنی است واحد کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف با هدف توسعه کارآفرینی در ایران آغاز به کار کرد. این واحد تا کنون دورههای مختلفی در این زمینه برگزار کرده و از کسبوکارهای نوپای زیادی حمایت کرده است. همپنین شایان ذکر است واحد دیجیتال مارکتینگ دانشگاه صنعتی شریف (پنتد) توسط اساتید و فارغالتحصیلان برتر دانشکده مدیریت و کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف که سابقه کار درخشان و موفق در زمینه دیجیتال مارکتینگ داشتهاند، تاسیس شده است.