یکی از دغدغههای هر کسبوکاری دیده شدن توسط مشتریان است. اما نکته مهم در این موضوع چطور دیده شدن توسط مشتریان است.
اینکه در ذهن مشتری با چه ویژگیهایی قرار خواهید گرفت موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت. عوامل مختلفی کمک میکنند تا بتوانید آن طور که دوست دارید در ذهن مشتریان شناخته شوید. موضوعاتی چون بستهبندی محصولات، شعار اصلی کسبوکار، محیط شرکت یا سازمان، وب سایت و اپلیکیشنهای معرفی کسبوکار و حتی پوشش کارکنان هر کسبوکار… مهم است.
پوشش یک شکل و نقش آن در برندینگ
احتمالا به رستورانهایی مختلفی وارد شدهاید، فرودگاه رفتهاید یا در مکانهایی که نیاز به دریافت خدمات داشتهاید. به محض ورود اگر نیروهای کسبوکار لباسی فرم و یک شکل به تن داشته باشند به راحتی قابل تشخیص هستند. پوشش لباس فرم که با عناوینی مثل لباس فرم اداری (مانتو فرم اداری)، یونیفرم اداری و … در محیطهای کسبوکار مطرح است میتواند کمک شایانی به شناسایی کسبوکار شما داشته باشد. از طرف دیگر طراحی و تهیه لباس یک شکل و فرم برای کارکنان این ذهنیت را در مشتری ایجاد میکند که کسبوکار شما به نیروی انسانی اهمیت ویژهای داده است. در کنار این موضوع جلوگیری از پوششهای متفاوت میتواند یکپارچگی و نظم و قدرت را در ذهن افراد بیرونی تداعی کند.
تاثیرات داخلی پوشش یک شکل
در یک کسبوکار ایجاد پوشش یک شکل موجب شرایط مثبتی خواهد شد. در ابتدا باید گفت که استفاده از لباس یک شکل در محیط کار موجب خواهد شد تا انرژی مثبت بین کارکنان ایجاد شود. در کنار این موضوع استفاده از لباس فرم اداری میتواند موجب کاهش حواسپرتی کارکنان و ایجاد تمرکز بین آنها شود. این موضوع در خانمها بیشتر خود را نشان میدهد.
خانمها به خاطر طبیعت ذاتی و علاقهمندی به تنوع ممکن است با لباسهای مختلف در روزهای متفاوت در محیط کار حضور پیدا کنند که گهگاه این موضوع موجب ایجاد بحثهایی پیرامون لباسهای جدید و متنوع آنها خواهد شد. وجود لباس فرم مانند مانتو فرمبرای محیط کسبوکار میتواند جلوی این گونه بحثها که گاهی زمان آنها هم زیاد است را بگیرد و تمرکز کاری را افزایش دهد.
موضوع مهم دیگر در این رابطه ایجاد فرهنگ سالم در محیط کسبوکار است. گاهی اوقات با تنوع پوشش بین کارمندان مواجه هستیم. شاید در نگاه اول این مسئله خیلی جدی به نظر نرسد ولی وجود تفاوت طبقاتی از نظر اقتصادی ممکن است موجب ایجاد فاصله بین افراد مختلف در محیط کسبوکار شود. این مسئله میتواند موجب ایجاد اختلافات جزئی یا کلی شود و روند مناسب کار در محیط کسبوکار را خدشه دار کند.
حرفهای هستیم
خیلی وقتها نیازی نیست مستقیم صحبت کنیم. حرفهای برند ما توسط رفتار ما و کارکنانمان قابل انتقال به مشتریان به صورت غیر مستقیم هستند. اگر لباس فرم یک شکل در شرکت داشته باشیم و در واقع به دنبال خرید مانتو اداری شیک برای کارکنان خود باشیم، لوگوی کسبوکار در آن کار شده باشد و رنگ و ظاهر انتخابی با کسبوکار ما هم راستا باشد حتما این عبارت که «ما حرفهای هستیم» به گوش مشتریان خواهد رسید. البته ظاهر یک دست کارکنان یک کسبوکار نشان دادن عزم آنها برای انجام کارها به صورت تیمی را نیز گوشزد میکند. اینکه کلیه کارکنان تابع یک لباس فرم یک شکل هستند قصد و نیت آنها از همکاری و همبستگی را نشان میدهد.
مانتو اداری مناسب، لباس فرم مناسب، برندینگ مناسب
به طور معمول پوشش اداری با تمامی محیطهای دیگری زندگی تفاوت دارد. در کشور ما با توجه تفاوتهای فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی پوششهای متفاوتی را در سطح شهر مشاهده کنیم. در حوزه برندینگ یک شرکت یا موسسه بایستی بکوشد تا فرهنگ سازمانی خود را به دیگران نشان دهد.
استفاده از لباس فرم متناسب با فرهنگ سازمان یکی از مهمترین ابزارها برای رسیدن به این هدف است. خوشبختانه تنوع بسیار زیادی در تولید و عرضه مانتو در کشور وجود دارد و در صورت نیاز به مدل خاص و یا ایجاد طرح و نقش مد نظر به راحتی سازمانها میتوانند سفارشات لازم را انجام دهند. استفاده از لباس فرم همراه با لوگو نشاندهنده تمرکز سازمان به اهداف خود است. در واقع این لباس معرف یک نگرش است.
حضور افراد در مسیر رفت و برگشت با مانتوی کاری قطعا موجب خواهد شد برندینگ بهتری برای سازمان رخ دهد. احتمالا از نظر جغرافیایی پراکندگی افرادی که در یک سازمان یا موسسه مشغول به کار هستند متنوع است. این موضوع کمک میکند تا لباس فرم یا مانتو فرم اداری مشخص در دید افراد زیادی در جامعه قرار گیرد.
علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید لباس فرم مناسب میتوانند به سایت شرکت آرافرم مراجعه کنند.