سامانه اخبار رسمی از سال 1394 به طور رسمی راهاندازی شده و از طریق سایت AkhbarRasmi.com در دسترس شرکتها قرار دارد. این سامانه همانند درگاهی واحد برای دسترسی به هزاران رسانه داخلی و بینالمللی است. اخبار رسمی برای انتشار و پربازدیدکردن اخبار و محتوای شرکتهای ایرانی، در تلاش است تا به وسیله نوآوریهای فنی و رسانهای و انعکاس رسانهای اخبار دستاوردها و موفقیتهای کسبوکارها در رسانههای داخل و خارج کشور، صدایی رسا برای بخش خصوصی کشور فراهم کند.
قابل ذکر است، بخشی از خدمات اخبار رسمی برای کسبوکارهای کوچک و استارتاپها به صورت رایگان ارائه میشود. این خدمات شامل انتشار رایگان در بخش خبری اخبار رسمی، اختصاص صفحه رسمی در سایت و خدمات ویرایش رایگان محتوا برای انتشار در رسانهها است.
خدمات اخبار رسمی در قالب کمپینهای رسانهای به شرکتها عرضه میشوند که هر کمپین رسانهای، شامل بخشهای زیر است:
1- خدمات تولید خبر و محتوای رسانهای:
شرکتها، با استفاده از راهکارهای تولید محتوای رسانهای، میتوانند نگارش اخبار و مطالبی که قصد انتشار و توزیع آن را در سطح رسانهها و خبرگزاریهای کشور دارند را به اخبار رسمی برونسپاری کنند.
اعزام خبرنگار و تیم خبری برای پوشش فعالیتهای شرکت، تهیه خبر، گزارش و مصاحبه، تهیه خبر به صورت تلفنی و از طریق مصاحبه، تهیه خبر و گزارش از محتوای خام و استفاده از قالبهای خبری از پیش آماده، از جمله ابزارهای متنوعی هستند که نه تنها از دغدغه مدیران در این امور میکاهد بلکه آنها را از تهیه مطالب، اخبار و گزارشهایی براساس بالاترین استانداردهای رسانهای و روابط عمومی مطمئن میکند.
2- انتشار انواع محتوای متنی یا چندرسانهای:
اخبار رسمی امکان ارسال و انتشار انواع محتوا را فراهم کرده و در خدمت مشتریان خود قرار دادهاست. استفاده از استانداردهای روز دنیا بر اساس News Exchange Format، Google News و سایر فناوریهای روز دنیا در زمینهی محتوا، به کسبوکارها کمک میکند تا محتوای خود (خبر، گزارش، مقاله، مصاحبه) را با عکس، ویدیو، اینفوگرافیک، لینک و سایر المانهای یک محتوای جذاب، تقویت کنند.
3- خدمات انتشار وسیع و سریع:
داشبورد و سامانه آنلاین اخبار رسمی به مدیران روابط عمومی و بازاریابی این امکان را میدهد تا در کمترین زمان ممکن و با چند کلیک، از بین صدها رسانهی همکار اخبار رسمی، از خبرگزاریهای مطرح کشور گرفته تا سایتهای تخصصی و روزنامهها، رسانههای مدنظر خود را برای انتشار اخبار و مقالات مرتبط با کسبوکارشان انتخاب کنند. مطلب ارسالی، پس از بررسی هویت شرکت ناشر و مطابقت محتوا با قوانین، مقررات و عرف رسانهای، در سریعترین زمان ممکن در همه خبرگزاریها و سایتهای مدنظر مشتری منتشر خواهد شد و اخبار رسمی، انتشار بر اساس سفارش آن را تضمین میکند.
4- ایجاد موج خبری و پربازدید کردن محتوا:
انتشار مطلب یک کسبوکار در رسانهها ضامن دیدهشدن و خوانده شدن آن نیست و هر مطلبی پس از چند ساعت در سایت رسانه آرشیو میشود. پس از آرشیو مطلب، از طریق موتورهای جستجو مطالب قابل دسترس خواهد بود. برای اثرگذاری بیشتر و ارتباط با مخاطبان رسانهها، اخبار رسمی از ابزارهای نوآورانه دیگری برای ایجاد موج خبری و دیدهشدن بیشتر شرکتها استفاده میکند.
یکی از موثرترین این ابزارها، ویترینهای خبری است که باعث ماندگاری بیشتر اخبار و مطالب کسبوکارها در معرض دید مخاطبان سایتها میشود. با قرارگیری تیتر مطلب منتشرشده در ویترینهای خبری اخبار رسمی، میتوان تصور کرد که مطلب کسبوکار با زمان و بازه بیشتری در تمام صفحات یک خبرگزاری یا سایت قرار میگیرد و به این وسیله بازدید و خوانش بیشتری پیدا میکند. نمونه این ویترینهای خبری که تا کنون در 90 رسانه مختلف نصب شده است را میتوان در تمام مطالب خبرگزاریهای تسنیم و فارس مشاهده کرد.
5- توزیع محتوا و برقراری ارتباط با تمام رسانههای کشوری، تخصصی یا استانی
یکی از قابلیتهای ویژه اخبار رسمی، ارسال یک مطلب به صورت هدفمند به خبرنگاران رسانههایی است که در یک حوزه خبری یا جغرافیایی خاص مشغول به کار هستند که خود در اخبار رسمی برای دریافت آخرین اخبار شرکتهای یک حوزه خاص ثبتنام کردهاند. از آنجا که اخبار رسمی هویت شرکتها را قبل از اقدام به توزیع مطلب بررسی میکند، خبرنگاران و رسانههای دریافتکننده محتوا از اخبار رسمی، میتوانند از موثق بودن اخبار اطمینان حاصل کنند و از اخبار غیر رسمی دوری کنند.
6- تحلیل بازخوردها و گزارشهای مدیریتی:
تحلیل نتایج یک کمپین رسانهای و دریافت گزارش کامل مدیریتی، یکی از مهمترین ابزار ارائه شده به شرکتها توسط اخبار رسمی است که به صورت لحظهای و از طریق سامانه اخبار رسمی پس از اجرای کمپین قابل دسترسی است. در این گزارشها، رسانههای منتشر کننده به همراه آمار بازدید و خوانش مطلب در رسانهها، گزارش توزیع هدفمند، به صورت در لحظه (Real-time) به صورت آماری و نموداری ارائه میشوند. این آمارها به سادگی قابلیت دانلود و به اشتراکگذاری برای مدیران و تصمیمگیران روابط عمومی، برندینگ و بازاریابی را دارد.
خدمات سازمانی (اینترپرایز) اخبار رسمی:
علاوه بر خدمات فوق که در قالب کمپینهای رسانهای و از طریق پلتفرم اخبار رسمی در دسترس قرار دارند، بسیاری از شرکتهای برجسته ایرانی در حال استفاده از خدمات سازمانی زیر برای کسب و کار خود هستند:
1. خدمات ویژه سازمانها و کسبوکارهای بزرگ:
علاوه بر امکانات موجود در سامانه اخبار رسمی برای اجرای کمپین رسانهای، سازمانها و کسبوکارهایی که به نقش روابط عمومی آنلاین و پوشش رسانهای موثر در رشد و توسعه خود پی بردهاند، میتوانند از خدمات ویژه رسانهای اخبار رسمی در زمینه ایدهیابی، تهیه تقویم خبری، مدیریت کمپینها و خدمات فوری و 24 ساعته استفاده کنند.
در این سرویس، اخبار رسمی همواره با پایش فعالیتهای کسبوکار و سازمان و همینطور پایش روندهای رسانهای، به سرعت و با دقت، ایدههای محتوایی و خبری را تبدیل به محتوای جذاب رسانهای کرده و باعث میشود یک سازمان همواره با محتوای خبری و رسانهای جذاب، در صدر رسانهها حاضر باشد و به این ترتیب پویایی و جنبوجوش خود را در افکار عمومی به نمایش درآورد.
2.خدمات انتشار و پوشش خبری در رسانههای جهانی:
ایجاد صدایی رسا برای درخشش کسبوکارهای ایرانی و انعکاس موفقیتهای آنان در سطح رسانههای جهانی، یکی از عوامل موثر در ایجاد دیدگاهی مثبت برای برند ایران و صادرات است که متاسفانه در حال حاضر برندهای ایرانی سهم کمی از صدای رسانهای را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.
سامانه اخبار رسمی برای اولین بار در ایران، این خدمات را به شرکتهای برگزیده ایرانی ارائه داده است تا با تولید محتوایی براساس استانداردهای جهانی خبر، در رسانههای جهانی آنها را بازنشر دهند و از آن برای ارتباطسازی با مخاطبان بینالمللی استفاده کنند.
علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این خدمات میتوانند به سایت اخبار رسمی به آدرس https://akhbarrasmi.com مراجعه و یا برای دریافت مشاوره با تلفن 22886635 تماس حاصل کنند.