کارگاه دو روزه آموزشی بازاریابی محتوا، با بررسی موردی سایت کتاب کاله و توسط احسان طریقت مدیر پروژه بازاریابی محتوایی کاله برگزار شد. در این دوره حامد توفیقی، مدیر دیجیتال مارکتینگ سولیکو، مهدی ولیزاده و مجید کثیری مدیرعامل اخبار رسمی نیز حضور داشتند.
محتوا به عنوان یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی محتوا، امروزه از اهمیت ویژهای برخوردار شده است و به نوعی توانسته بازاریابی را متحول کند و خود به عنوان بخشی از آن با عنوان بازاریابی محتوایی نقشی اصلی فرایند فروش محصول و خدمات را داشته باشد.
در کارگاه دو روزه بازاریابی محتوایی که روزهای سوم و دهم آبانماه برگزار شد، احسان طریقت به چرایی بازاریابی محتوا، استراتژی و پیادهسازی بازاریابی محتوایی پرداخت و در این راستا به بررسی موردی سایت کتاب کاله به عنوان رسانه بازاریابی محتوایی شرکت کاله که خود مدیر پروژه آن است، پرداخت.
احسان طریقت در این دوره با بیان اینکه امروزه محتوا و بازاریابی محتوایی، ارزش محوری در کسبوکارهای مدرن دارند به تغییر نگاه بنیادین به مساله بازاریابی محتوایی در کسبوکارها اشاره کرد و در ادامه به تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی، بازاریابی موتورهای جستجو، روایت و روایتگری، برنامهریزی تولید محتوا، تقویم محتوایی پرداخت.
مهدی ولیزاده نیز به عنوان مدیر شبکههای اجتماعی کاله در روز اول این دوره با ارائه آمار و نمونههای اجرایی در شبکههای اجتماعی کاله به نقش محتوا و بازاریابی محتوا در حضور موفق کاله در شبکههای اجتماعی پرداخت.
حامد توفیقی مدیر دیجیتال مارکتینگ سولیکو، در روز دوم این کارگاه با اشاره به ارزشآفرینی نیم میلیارد تومانی بازاریابی محتوا در شش ماه اخیر کاله، به داستان حضور خود به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ و افزوده شدن تیم بازاریابی محتوا اشاره کرد و با ارائه آمارها و نمونههای انجام شده در کاله، از این کسبوکار به عنوان یک کسبوکار موفق در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا نام برد.
مجید کثیری مدیرعامل اخبار رسمی، به عنوان آخرین سخنران به اهمیت روابط عمومی آنلاین و نقش آن در دیجیتال مارکتینگ پرداخت و به اهمیت خبر و خبرنویسی به عنوان نوعی از محتوا که اثرگذاری بالایی دارد و به اعتبار برای کسبوکارها میانجامد، اشاره کرد.
این دوره از آموزش بازاریابی محتوا در حالی پایان یافت که احسان طریقت برگزارکننده و مدرس آن از برگزاری دورههای آتی در ماههای آتی خبر داد.