Huawei اعلام کرد ارزش نام تجاری خود را در سال گذشته 22 درصد افزایش داده و در حال حاضر رتبه ۴۸ را در میان ۱۰۰ برند با ارزش جهانی از دید موسسه BrandZ کسب کرده است. در این اشاره شده که Huawei در سومین سال متوالی در 50 علامت تجاری جهانی نمایش داده شده و نکته حائز اهمیت، عملکرد بهتر یک برند چینی در این مطالعه به نسبت همتایان آمریکایی خود با ملاک میزان سرعت رشد در این بررسی است که برای اولین بار اتفاق افتاده است. به عبارت دیگر این بررسی نشان داده که سرعت رشد برندهای چینی از سرعت رشد برندهای آمریکایی پیشی گرفته است.
Huawei یکی از معتبرترین برندهای فنآوری در جهان امروز است که نفوذ آن در حال افزایش بوده و این چهارمین سال است که در 100 برند برتر جهانی از دید موسسه BrandZ قرار گرفته است. این رشد مداوم حاصل بازده عملکرد خوب هوآوی در بازار تجهیزاتی چون گوشی هوشمند و تبلت در سراسر دنیا است.
ارزش 100 برند معرفی شده در لیست امسال BrandZ اکنون به 4.4 تریلیون دلار رسید که در طول دوازده سال گذشته به میزان 204 درصد افزایش یافته است. شرکت های فناوری جزو رهبران این لیست محسوب شده چرا که 8 برند از 10 برند اول این لیست متعلق به برندهای حوزه فناوری است که بیش از 50 درصد (55%( از ارزش کل 100 برند برتر را نیز به خود اختصاص دادهاند.
برندهای چینی در گزارش BrandZ امسال جزو چشمگیرترینها هستند که در ۱۳ سال اخیر رشد قابل توجهی داشتهاند Tencent، Alibaba و Huawei تنها برخی از نامهای پیشرو در میان چهارده شرکت چینی بوده که ارزش کل برند آنها 47 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است. برندهای چینی برای اولین بار در این مطالعه میزان رشد خود را بالاتر از همتایان آمریکایی خود ثبت کردهاند.
تأثیر رو به رشد Huawei در سایر مطالعات برند برتر هم مشهود است. هفته گذشته، فوربس برندهای ارزشمند خود را برای سال ۲۰۱۸ معرفی کرد که در آن Huawei با ارزش 8.4 میلیارد دلار، در رتبه 74 در میان 100 برند برتر لیست Forbes قرار گرفت که البته تنها نام تجاری چینی در این لیست به شمار میرفت. همچنین در فوریه امسال هوآوی به عنوان برند 25 با ارزش بیش از 38 میلیارد دلار در لیست 500 برند برتر جهانی Brand Finance در سال 2018 قرار گرفت.
طبق گزارش IDC، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، بیش از 336 میلیون تلفن همراه در سراسر جهان فروخته شده که نسبت به سال قبل 4.2 درصد کاهش داشته است و نشاندهنده یک رکود کلی در صنعت گوشیهای هوشمند جهان به شمار میآید. با این حال، به رغم کاهش کلی در فروش گوشیهای هوشمند، بنا به بررسی GFK متوسط قیمت فروش گوشیها در دنیا به میزان 21 درصد افزایش و به 374 دلار رسید.
هوآوی به عنوان سومین تامین کننده گوشیهای هوشمند در جهان با ملاک سهم بازار شناخته میشود. نکته جالب اینکه Huawei علاوه بر عملکرد فوق العاده در بازار گوشیهای میان رده و اقتصادی، در بازار گوشی های گران قیمت و پرچم دار نیز به خوبی عمل کرده است به شکلی که سهم بازار مدل های پرچمدار Huawei (بیش از 500 دلار) به بیش از 10 درصد در قیاس با سایر پرچم داران بازار افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل پیشرفتهای اخیر این برند در بازار های مهمی چون بازار اروپا و خاورمیانه بوده است. لازم به ذکر است عرضه گوشی پیشروی Huawei P20 در بازار جهانی عامل موثر دیگری در افزایش ارزشهای برند Huawei در بازارهای جهانی محسوب میشود.
بر مبنای گزارش Ipsos، درسال2017 شاخص آگاهی برند و شاخص توجه مصرف کنندگان به برند هوآوی 86 درصد افزایش یافت که این رشد سریع در شش سال گذشته در بین شرکت های فناوری در دنیا بی نظیر است.
هم اکنون به گواه سازمان های مطرح در حوزه مطالعه بازار و ارزش گذاری برندهای جهانی،Huawei با استفاده از محصولات با کیفیت و نوآوری های تکنولوژیک در روند جهانی، به عنوان شرکتی پیشتاز در دنیای فناوری در مسیر تبدیل شدن به یک برند شاخص، روند رو به رشد سریعی دارد.
درباره BrandZ:
BrandZ به عنوان یکی معتبرترین مطالعه ارزش برندهای جهانی تنها بررسی جهانی در حوزه برند است که نتایج مصاحبه با بیش از 3 میلیون مشتری در سراسر دنیا را با نتایج فروش و عملکرد مالی برندها تلفیق می کند و نتایج خود را سالانه اعلام می نماید. این مطالعه در حال حاضر بزرگترین مطالعه برای سنجش جایگاه برندها تلقی می شود.