هوآوی نتایج کسب‌وکار نیمه اول سال 2018 بخش CBG که مربوط به تولید موبایل، تبلت، لپ تاپ و تجهیزات جانبی می‌شود را اعلام کرد. هوآوی در این زمان با فروش بیش از 95 میلیون گوشی هوشمند رشدی چشمگیر داشته است. بر مبنای گزارش IDC، هوآوی به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان در سه ماهه دوم سال 2018 محسوب می‌شود که سهم بازار جهانی آن به 15.8 درصد رسیده است.

ریچارد یو، مدیر عامل هوآوی عنوان کرد: «شش ماه گذشته برای Huawei CBG باور نکردنی بوده است که نشان‌دهنده رشد قوی کسب‌وکار ما در تمام بازارها و خطوط تولید است. موفقیت ما به تعهد ما به نوآوری و مهمتر از همه مشتریان ما متکی است. همزمان با حرکت به جلو، هوآوی بر بهبود مداوم عملکرد هوش مصنوعی یا AI در گوشی‌های خود متمرکز است.»
طی ماه گذشته هوآوی در سری‌های مختلف محصولات خود موفقیت‌های چشمگیری داشته که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: سری HUAWEI P20 با ترکیب فن‌آوری و هنر، سری P20 در بین علاقه‌مندان عکاسی حرفه‌ای بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

گوشی‌های HUAWEI P20 فروخته شده در سطح جهان تاکنون به بیش از 9 میلیون عدد رسیده است.

سری HUAWEI Mate 10 آخرین سری HUAWEI Mate روند حرکت شرکت در ارتباط با محصولاتی که متمرکز بر هوش مصنوعی هستند را تقویت کرده و جایگاه هوآوی را با فروش بیش از 10 میلیون گوشی در بازار کشورهای توسعه یافته اروپایی و آسیایی را مستحکم کرده است.
 سری HUAWEI nova در سراسر جهان، تعداد کاربران گوشی‌های nova بیش از 50 میلیون نفر است که نتیجه‌ی آن رشد کل بازار گوشی‌های هوشمند متوسط است. مجموع کل فروش سری نووا در سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش داشته است.

تجهیزات جانبی و پوشیدنی‌های Huawei پیشرفتی معادل 147 درصد افزایش سالانه را داشته است.

توسعه کسب‌وکار در بازار خرده فروشی این شرکت در سراسر دنیا نیز افزایش یافته است و در حال حاضر تجهیزات Huawei در بیش از 53،000 فروشگاه و 3500 فروشگاه با امکان تجربه نزدیک تجهیزات این شرکت را در سراسر جهان عرضه شده است.

این شرکت قصد دارد شبکه خرده فروشی خود را با اضافه کردن 10،000 فروشگاه خرده فروشی و 700 فروشگاه با امکان تجربه از نزدیک محصولات این شرکت در سراسر جهان تا پایان 2018، تقویت کند.

رشد جایگاه برند Huawei

عملکرد چشمگیر گوشی‌های پرچم دار و گوشی‌های هوشمند میان رده Huawei به میزان قابل توجهی سبب بهبود ارزش نام تجاری Huawei در سطح جهان شده است.
Huawei به عنوان برند 25 در لیست ارزیابی برندهای معتبر جهانی Brand Finance ، برند 48 در لیست 100 برند برتر جهان در لیست معتبر BrandZ و برند 79 در لیست برندهای ارزشمند Forbes قرار گرفته است.
توجه داشته باشید، هوآوی تنها شرکت چینی بود که توانست رتبه‌ای را در لیست Forbes حفظ کند.

اکوسیستم‌های جهانی برند هوآوی:

سرویس جهانی ابری Huawei دارای بیش از 400 میلیون کاربر تلفن همراه است که بیش از 40 میلیون کاربر این اکوسیستم خارج از چین هستند و انتظار می‌رود که کاربران خارج از این کشور در سال جاری به بیش از 58 میلیون نفر برسند.

تعداد توسعه دهندگان ثبت شده بسترهای نرم افزاری هوآوی به 450،000 نفر رسیده است.

در سال 2017 درآمد شرکای Huawei در بخش سرویس‌های ابری 60٪ افزایش داشته است. Huawei پیش‌بینی می‌کند که این رقم در سال 2018 به 100 درصد می‌رسد.