آسان بار در حرکتی سمبلیک هویتی منحصر به فرد را برای برند خود انتخاب کرده است. این استارتاپ پیشرو در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان که حامی محیط زیست کشور نیز است، نماد جدیدی را برای خود برگزیده است. نمادی که نشانگر فلسفه آسان بار در طراوت، سرسختی و کارآمدی است. درخت سبزی که به اندازه زندگی روی زمین قدمت دارد نماد کسب‌وکاری شده که اکوسیستم سنتی را به یک کسب‌وکار جدید تبدیل و خون تازه‌ای در شریان اصلی صنعت حمل‌ونقل کشور تزریق کرده است.

زمین پر از گونه‌های مختلف گیاهان و حیوانات و سایر موجودات زنده است که هرکدام جایی برای زیستن انتخاب کرده‌اند. سیاره سبز موجوداتی را در دل خود پرورش داده که گاهی تنها در یک نقطه و با شرایط آب‌وهوایی و غذایی خاص قابل یافت هستند و گاهی موجوداتی را می‌یابیم که در سراسر این سیاره به ندرت جایی از حضور و حیات آن‌ها بی‌بهره مانده است. اما موجودات زنده هریک عمری دارند و در نهایت هرچیز زنده‌ای طعم مرگ را می‌چشد، برخی خیلی زود و برخی بسیار بسیار دیر. در فراز و نشیبی که مادر مهربان زمین از ابتدای پیدایش به خود دیده ‌است، بسیاری از موجودات زنده در حالی که روزگاری تمام این کره را در سیطره خود داشته‌اند نابود و منقرض شدند و گونه‌های جدید گیاهی و جانوری جای آنها را گرفته‌اند. اما در این بین موجوداتی بوده‌اند که مقاومت و پایداری کافی را در خود داشته‌اند و از بلاهایی مثل عصر یخبندان، فوران پیاپی آتش فشان‌ها، زلزله‌های مهیب و خشکسالی‌های نابودکننده جان سالم به در برده‌اند.

درخت «ژینکو بیلوبا» یا «کهن دار» یکی از گونه‌های اعجاب‌آور گیاهی کره زمین است که آن قدر درگیر و دار حوادث مقاومت کرده که دانشمندان به آن لقب فسیل زنده را داده‌اند. درخت ژینکو بیش از ۳۵۰ میلیون سال است که روی زمین زندگی می‌کند و هرچند بومی آسیا است اما به همه جای سیاره خاکی راه پیدا کرده است. ژینکو که خواص درمانی زیادی هم برای آن ذکر شده افسانه‌ای به بلندای تاریخ حیاتش با خود دارد. این گیاه نماد مقاومت، ایستادگی، زندگی و سرسبزی است.

آسان بار به عنوان یک کسب و کار اینترنتی نوپا در حوزه حمل و نقل به خوبی می‌داند که آغاز راه و پیمودن آن در بازار پر تلاطم و آشفته کنونی کار آسانی نیست. آشفتگی اقتصادی، قوانین دست و پاگیر سنتی، سربرآوردن رقبایی که قاعده بازی را خوب نمی‌دانند تنها بخشی از مشکلاتی است که استارتاپ‌های اصولی و متعهد همچون آسان بار با آنها مواجه هستند. اتفاقاتی که هر روز رخ می‌دهد، حیات استارتاپ‌ها و کسب‌و کارهایی را که به زحمت و تلاش زیادی شکل گرفته‌اند، تهدید می‌کند. در این میان تنها کسب و کارهایی می‌توانند دوام بیاورند و به راه خود ادامه بدهند که سبز و جوان بوده و در عین حال برای حوادث پیش رو مقاوم و استوار باشند. واقعیت این است که شرط بقا در این سیستم علاوه بر کارایی و استقبال جامعه، عزم جزم برای پیمودن آینده دشوار و انعطاف پذیری در تمام شرایط است.

آسان بار به راهی که در پیش گرفته ایمان دارد و افق خود را در روزگار شکوفایی، سرسبزی و توسعه ترسیم کرده است. در این راه علاوه بر فعالیت پیشروانه در حوزه اقتصادی، آسان‌بار اهمیت زیادی برای محیط زیست و حفظ و پاک نگاه داشتن آن به عنوان یک موضوع جدی و حیاتی قائل است. به همین دلیل این کسب و کار فعال در حوزه حمل‌ونقل تصمیم گرفته کهن‌دار یا ژینکو را به عنوان نماد راهی که در پیش گرفته و ارادهای که در خود میبیند انتخاب کند. از این پس برگ ژینکو و موفقیت آن برای سبز ماندن، مفید بودن و سازگاری باتمام اتفاقات، نماد فعالیت این بازارگاه اینترنتی در حوزه حمل و نقل خواهد بود. آسان بار امیدوار است با درختی که میلیون‌ها سال تاریخ و سازوکار حیات را با خود دارد پرطراوت، سرسبز و مقاوم پیش برود.