به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد شربتی در اولین جلسه کمیته هماهنگی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر با اشاره به اینکه اهر ۱۱ هنرستان دارد که ۸ مورد آن در شهر و سه مورد در روستاهاست، اظهار کرد: در این هنرستان‌ها بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز در ۲۹ رشته تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اهر افزود: زمینه‌هایی که در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی آموزش و پرورش و مرکز آموزش فرنی و حرفه‌ای شهرستان اهر با همدیگر همکاری کنند یکی از این زمینه‌ها مهارت‌آموزی است.

وی بابیان اینکه نتیجه طرح ” هر دانش‌آموز یک مهارت ” به اشتغال و کارآفرینی منجر می‌شود، ادامه داد: این طرح در هنرستان‌ها و کاردانش‌ها به مدت ۲۰ جلسه یک و نیم‌ساعته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و در صورتی که امکانات و تجهیزات خلل در اجرای طرح ایجاد کرد آن‌وقت دانش‌آموزان با حضور در مرکز فنی و حرفه‌ای آموزش خواهند دید.

شربتی خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی را از دیگر زمینه‌های آموزش و پرورش و مرکز آموزش فرنی و حرفه‌ای شهرستان اهر عنوان کرد، گفت: ما در شهرستان اهر ۶ واحد شبانه‌روزی با ۵۶۷ دانش‌آموز داریم و از اهداف خوداتکایی دانش‌آموزان غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، احیای شغل‌های بومی منطقه، آموزش حرفه و شغل و آموزش اقتصاد مقاومتی به دانش‌آموزان که نهایت به اشتغال و درآمد دانش‌آموزان ختم می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اهر بیان داشت: آموزش پرورش گل‌های زینتی، کشت گیاهان داروئی، پرورش زنبورعسل و قارچ، کشت زعفران، فرش‌بافی، جوشکاری و سایر رشته‌ها جزو اهداف آموزش و پرورش اهر بوده ولی به دلیل محدودیت‌های منابع مالی و نبود امکانات و تجهیزات از آموزش‌ها در حالت مسقوط مانده است.

وی با تأکید بر اینکه معلمان اهری نیز مشتاق برخورداری از مهارت‌آموزی هستند، گفت: معلمان اهری مشتاق هستند تا با مهارت تعمیر خودرو آشنا شوند و یکی دیگر از زمینه‌های همکاری می‌تواند کارورزی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان باشد.

انتهای پیام/