بیت‌الله عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به دیدار نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شهرستان‌های اهر و هریس با وجود معادن غنی طلا و مس برای حمل و نقل آسان و سریع فرآوری‌های آن نیازمند اتصال به شبکه ریلی کشور است، اظهار کرد: با راه‌اندازی معادن اهر و هریس که قطعاً در توسعه منطقه نقش مؤثری خواهد داشت نیازمند راه‌آهن خواهیم بود.

وی ادامه داد: انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی با اتصال شهرستان‌های اهر و هریس و به‌ویژه منطقه ارسباران به شبکه ریلی کشور قدمی در تحقق مطالبات مردم این منطقه بردارد به‌طوری که به علت عدم آلودگی هوا و حمل و نقل سریع و کم‌هزینه الحاق این منطقه به شبکه ریلی توجیه اقتصادی دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه خواستار توسعه راه‌آهن در شهرستان‌های اهر و هریس شد، گفت: دلیل اتصال این شهرستان‌ها به شبکه ریلی وجود معادن بوده چراکه برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل تولیدات معادن این شهرستان‌ها نیازمند آن هستیم که مسئولان کشور مردم این منطقه را از داشتن راه‌آهن محروم نکنند.

عبدالهی بابیان اینکه عملیات عمرانی تبدیل جاده اهر – هریس – تبریز به بزرگراه بعد از گذشت ۱۰ سال تازه روند پیشرفت به خود گرفته است، ابراز داشت: طبق قولی که رئیس‌جمهور داده بود قرار شد تا بزرگراه اهر ـ هریس ـ تبریز پایان سال گذشته به اتمام برسد ولی هنوز به اتمام نرسیده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یکی دیگر از پروژه‌های اولویت‌دار و تأثیرگذار منطقه را احداث بزرگراه اهر ـ مشکین‌شهر عنوان کرد، گفت: جاده اهر – مشکین‌شهر به لحاظ تردد مسافران و گردشگران به شهرستان هم‌جوار به جاده‌ای پرتردد تبدیل‌شده و از طرفی هم این جاده محور تردد گردشگران و برای دو استان از نظر اقتصادی حائز اهمیت است.

عباس آخوندی نیز در پاسخ به نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، شهرستان‌های اهر و هریس را جزو شهرستان‌هایی هستند که دولت به آن‌ها دیدگاه مثبتی دارد، اظهار داشت: یقیناً اتمام بزرگراه اهر ـ هریس ـ تبریز از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی بوده و همان‌طور که مشاهده کرده‌اید عملیات اجرایی بدون وقفه در سه قطعه در حال انجام است.

وی در ادامه تأکید کرد: علاقه‌ای که به شهرستان‌های اهر و هریس داریم قطعاً برای اتمام کامل بزرگراه اهر ـ هریس ـ تبریز تلاش می‌کنیم تا در اسرع این بزرگراه به بهره‌برداری کامل برسد.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس قول آغاز علمیات اجرایی بزرگراه اهر ـ مشکین‌شهر را داد.

انتهای پیام/