به گزارش خبرنگار اهرامروز، شهریار ممی‌خانی در نشست مشترک نماینده مردم اهر و هریس با مدیران جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی در رابطه با کاربری ساختمان بیمارستان قدیم اهر اظهار داشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز قصد داشت بیمارستان قدیم اهر را به بخش بیماران اعصاب و روان تبدیل کند، در حالی که بخش روان نیاز به محیط کوچکی دارد، چرا می‌خواستند ساختمانی به این بزرگی را به بیمارستان روانی تبدیل کنند؟

وی افزود: می‌خواهند بدون سر و صدا بیمارستان قدیم اهر را به دیوانه‌خانه تبدیل کنند و رفته رفته بیماران روانی را ازتبریز به اهر انتقال داده و در این شهر دیوانه‌خانه راه بیندازند، اگر نیت خوبی داشتند می‌توانستند در بیمارستان قدیم اهر مرکز چشم پزشکی، مرکز درمان نازایی و … راه‌اندازی کنند، چرا باید اجازه دهیم بهترین نقطه شهر به محل مراقبت بیماران روانی تبدیل شود؟

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: سال‌ها قبل گفتند می‌خواهیم دربیمارستان قدیم اهر، مرکز جراحی راه‌اندازی کنیم ما هم قبول کردیم، ولی بعد از مدتی نتوانستند اداره کنند و متاسفانه حتی هزینه برق را هم پرداخت نکرده بودند در حالی که ساختمان به صورت رایگان در اختیارشان قرار گرفته بود.

ممی‌خانی بابیان اینکه ما مخالف تبدیل ساختمان بیمارستان قدیم اهر به بخش بیماران روانی بودیم، گفت: چرا باید اجازه دهیم تا ساختمان بیمارستان قدیم اهر به بیمارستان روانی تبدیل شود تا بیماران روانی دیگر شهرها را به این شهر انتقال دهند.

وی تصریح کرد: این‌که بخواهیم در ساختمان بیمارستان قدیم اهر، بیمار پذیرش کرده و از آنها مراقبت کنیم، از نظر عقلانی نشدنی است و تجربه نشان داده که دراین زمینه ضعف‌هایی داریم.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت ایجاد بیمارستان جدید در شهرستان اهر گفت: در این‌که شهرستان اهر به بیمارستان جدید نیاز دارد شکی نیست، چرا بیمارستان جدید را در محوطه بیمارستان باقرالعلوم اهر نباید احداث شود؟ در حالی که می‌توان در محل پانسیون بیمارستان باقرالعلوم احداث و آن را به بیمارستان فعلی پیوند زد.

ممی‌خانی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر این‌که جمعیت هلال‌احمر می‌تواند با مرمت و تجهیز بیمارستان قدیم اهر جهت مدیریت با تمامی تجهیزات به بخش خصوصی واگذار کند؟ گفت: جمعیت هلال‌احمر حق ندارد به مبحث درمانی وارد شود.