به گزارش اهرامروز به نقل از ارس‌نامه، رحیم عبدالهی در واکنش به خبر شکسته شدن سد باطله معدن مس انجرد، با بیان اینکه موضوع بطور سریع در دستور بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: بنده به محض رویت خبر که توسط یکی از خبرنگاران در فضای مجازی منتشر شده و حکایت از شکسته شدن سد باطله معدن انجرد و نشت مواد شیمیایی داشت، بلافاصله رئیس محترم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان را مامور بررسی موضوع و اعلام نتیجه نمودم.
وی با اشاره به نتیجه بررسی ارائه شده به دادستانی، اضافه کرد: رئیس اداره مذکور به همراه کارشناسان زیست محیطی ضمن حضور در محل موضوع را به دقت بررسی و برابر گزارشی که ارسال نمودند، اعلام داشتند که خبر منتشره اصلا”صحت ندارد و قویا” آن را تکذیب نمودند. به دنبال آن هم، خبر مزبور توسط خبرنگار منتشر کننده، تکذیب و اطلاع رسانی انجام شد.
این مقام قضائی با اعلام‌ اینکه از حیث سد باطله جای نگرانی برای مردم و اهالی وجود ندارد، تاکید کرد: برابر اعلام شرکت معدنی مهر اصل و مسئولین مس انجرد، سد باطله از آخرین تکنولوژی روز برخوردار است و به هیچ وجه مواد معدنی پشت سد مرطوب نبوده و رطوبت مواد باطله از طریق فیلترهای موجود دفع شده و سپس به صورت مواد خشک دپو می‌شود.
عبدالهی با تاکید بر نظارت به معدن انجرد از بعد زیست محیطی و کنترل استانداردها، بیان داشت: نظارت مستمر زیست محیطی هر دو ماه یک بار توسط کارشناسان انجام و کنترل و بازرسی لحاظ می‌گردد. از این رو؛ به هیچ عنوان جای نگرانی نیست.
دادستان اهر مدعی العموم را حساس به تضییع حقوق مردم از هر جنبه دانست و بیان نمود: اینجانب به عنوان مدعی العموم به هم‌وطنان عزیز اطمینان می‌دهم که از جهت حفظ حقوق عمومی و با استفاده از تمامی ابزارهای قانونی و نظارتی، همه‌ی مسائل مربوط به حقوق عامه حوزه قضائی را دقیقا” بررسی و رصد می‌نمایم تا خدای نکرده حقوق مردم ضایع نشود و تاکید می‌کنم با متخلفین در هر حوزه ای و در هر جایگاهی به شدت برخورد خواهد شد.