به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد رجب پور در آیین رونمایی از پوستر یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران)، اظهار داشت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر اکنون به خان یازدهم رسیده و همه با هم برای برگزاری هر چه باشکوه تر آن همانند سال های گذشته همکاری کنیم.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) آبروی شهرستان اهر است، افزود: هیچ یک از همکارانی که در برگزاری این جشنواره زحمت کشیده و تلاش می کنند نفع شخصی ندارد و انتظار داریم تا هنرمندان، مسئولین و احاد مردم به جهت برگزاری شایسته این رویداد فرهنگی ملی تلاش کنیم.

وی از ارسال نزدیک به ۲۰۰ اثر به دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر خبر داد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره سراسری رسیده و تاکنون تعداد زیادی از آثار توسط هیئت داوران بازبینی شده که بر اساس اعلام داوران نتایج بازبینی تا ۱۲ مرداد ماه اعلام می شود.

رجب پور بابیان اینکه از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه ۱۷۰ اثر از استان های غیر آذربایجان شرقی بود، ادامه داد: غیر از ۱۷۰ اثر رسیده از سایر استان ها، تعدادی نیز مربوط به شهرستان های اهر و تبریز بوده که به دلیل درخواست مرکز استان بازبینی آثار اهر و تبریز به صورت زنده ۱۵ تا ۱۷ مردادماه انجام می گیرد.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر یکی از مزیت های یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را بین المللی برگزار شدن آن عنوان کرد، بیان داشت: یکسری مسائلی وجود دارد و آثاری از کشور جمهوری آذربایجان به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران ارسال شده و تلاش می کنیم تا گروه های تئاتر این کشور در جشنواره حضور یابند و سعی داریم تا از امسال استارت برگزاری بین المللی جشنواره تئتاتر کوتاه اهر زده می شود.

وی اضافه کرد: یکی از بخش های این جشنواره آیینی و سنتی است که به لحاظ وجود قومیت های مختلف در کشور، قومیت ها فرهنگ و آداب خود را در بخش آیینی و سنتی در این جشنواره به اجرا بگذارند و تلاش خواهیم کرد تا حداقل ۲۵ اثر در بخش آیینی و سنتی در سالن ها و پارک های شهر اهر اجرا شود.

به گزارش تسنیم، در پایان این آیین پوستر یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران با حضور مسئولین و هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی رونمایی شد.