به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره ۴ خود، شرایط ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را تشریح کرد.

بنا بر این گزارش، متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (۴)

به آگاهی عموم ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند ، ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز دوشنبه مورخ ۳۰/۱۲/۱۳۹۵ در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور آغاز و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ ۶/۱/۱۳۹۶ ادامه خواهد یافت. همچنین به‌منظور تسهیل در امر ثبت‌نام، داوطلبان گرامی می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اقدام به‌پیش ثبت‌نام نموده و از دفاتر مزبور شماره رهگیری دریافت و از تاریخ ۳۰/۱۲/۱۳۹۵ شخصاً با در دست داشتن اصل مدارک زیر و شماره رهگیری به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه و ثبت‌نام خود را تکمیل و نهایی نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام به شرح زیر می‌باشد:
۱- اصل شناسنامه عکس‌دار و دو نسخه تصویر کلیه صفحات آن
۲- اصل کارت ملی و تصویر آن
۳- اصل کارت پایان خدمت نظام‌وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده ۱۰ قانون نظام‌وظیفه عمومی و تصویر آن
۴- چهار(۴) قطعه عکس جدید ۴ × ۳
۵- ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق‌دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت.
۶- دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا دویست خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای دویست خانوار
۷- کسانی که در دوره‌های قبل عضو شورا بوده‌اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معاف‌اند.
۸- اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل جهت مشمولین ماده ۲۸ قانون.
۹- اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر
۱۰- ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.