به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ علی احمدی زاد در جمع دهیاران شهرستان اهر بابیان اینکه دهیاران رابط بین مردم و دولت هستند، اظهار کرد: دهیاران علاوه بر اینکه رابطه بین مردم و دولت را برقرار می‌کنند بلکه همیار و همکار پلیس نیز در روستاها هستند.

وی گستردگی محدوده استحفاظی پلیس‌راه اهر – تبریز را بالغ‌بر ۶ هزار کیلومتر اعلام کرد، افزود: حوزه استحفاظی پلیس‌راه اهر – تبریز شامل شش شهرستان منطقه ارسباران هریس، ورزقان، اهر، کلیبر، خداآفرین و هوراند می‌شود.

احمدی زاد با اشاره به اینکه روزانه بالغ‌بر ۲۵ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده اهر – تبریز تردد می‌کنند، گفت: پلیس‌راه اهر – تبریز تنها پلیس‌راهی است که به تصادفات، کنترل ترافیک و تخلفات خودروها در منطقه ارسباران رسیدگی می‌کند.

رئیس پلیس‌راه اهر – تبریز اضافه کرد: پلیس‌راه اهر – تبریز با وجود حجم گسترده حوزه استحفاظی واقعاً رسیدگی به راه‌های روستایی از عهده‌مان خارج می‌شود در حالی که انتظار داریم دهیاران در راه‌های روستایی به‌عنوان همیار پلیس عمل کرده و پلیس‌راهور را در این امر خطیر یاری کنند.

وی ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان روستایی را بسیار مهم‌تر از رسیدگی به تخلفات آن‌ها دانست، بیان داشت: دهیاران عزیز در صورت مشاهده نقاط حادثه‌خیز و نبود علائم راهنمایی و رانندگی را به اداره راه و شهرسازی و بخشداری جهت برطرف کردن این نواقص گزارش دهند.

احمدی زاد با اشاره به میزان تلفات حوادث رانندگی در جاده اهر – تبریز، گفت: با توجه به اینکه پلیس‌راه اهر – تبریز به ۶ هزار کیلومتر از جاده‌های منطقه ارسباران رسیدگی می‌کند ولی با وجود این توانسته طی ۴ سال اخیر با اقدامات مناسب تلفات سوانح رانندگی را در جاده‌ها کاهش دهد و جزو پاسگاه‌های پلیس‌راه هدف کشور بوده است و امسال با کاهش ۲۸ نفر کشته رتبه نخست استانی را کسب کرده‌ایم.

رئیس پلیس‌راه اهر – تبریز تصریح کرد: با وجود اینکه گستردگی حوزه استحفاظی بیشتر است و با کاهش تلفات جانی در جاده‌ها مواجه هستیم ولی متأسفانه تصادفات رانندگی در راه‌های روستایی بیشتر از محورهای مواصلاتی است و از طرفی سرعت مطمئنه‌ای که برای راه‌های روستایی تعریف‌شده رعایت نمی‌شود و اکثراً خودروها در حال تردد در راه‌های روستایی فاقد مدارک و ایمنی هستند و حتی افرادی که مجاز به رانندگی نیستند در این راه‌ها رانندگی می‌کنند.

انتهای پیام/