جواد ایمان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به اینکه حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی یک حوزه دولتی بوده که از صفر تا صد این حوزه مربوط به مردم است، اظهار داشت: مشارکت‌ها و شرکای این حوزه مردم هستند که توسط همین مردم حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی برای مددجویان تحت پوشش خدماتی در زمینه‌های مسکن، اشتغال، مراکز غیر دولتی و دفتر مشارکت‌های مردمی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش مسکن در طول پنج‌ماهه گذشته از سال جاری که منتهی به هفته دولت می‌شود ۱۴۲ واحد مختص خانواده‌های مددجویی و دارای دو معلول و بالاتر تکمیل و تحویل داده‌ایم که ۷۰ درصد هزینه‌های واحدهای مسکونی از طریق کمک‌های بلاعوض، تسهیلات کم‌بهره و مشارکت‌های خیرین و بخش ناچیز توسط مالکان تأمین می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: در حوزه مشارکت‌های مردم عملکردی که داشته‌ایم به آن افتخار می‌کنیم و می‌گوییم که آذربایجانی‌ها در سال گذشته رقمی بالغ‌بر ۵۶ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی و معلولان کمک نقدی، غیر نقدی و خدماتی کرده‌اند.

ایمان زاده بابیان اینکه ۹۰ درصد فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی به بخش خصوصی برون‌سپاری شده است، ابراز داشت: منظور از برون‌سپاری این است که حدود ۹۰ درصد فعالیت‌ها را از جمله نگهداری معلولان، احداث مسکن و طرح‌های اشتغال‌زایی با مشارکت مردم انجام می‌دهیم.

وی اشتغال‌زایی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بهزیستی آذربایجان شرقی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد، گفت: چندین حوزه مشکل‌دار و سخت در بخش مشارکت‌های مردمی بهزیستی قرار دارد و این افتخار را داریم که بگوییم بهزیستی استان با وجود تمامی محدودیت‌ها و کمبودها سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۱۰۵ مورد فرصت شغلی ایجاد کرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بخشی از اشتغال‌زایی‌ها توسط صاحبان مشاغل با به‌کارگیری معلولان، پرداخت تسهیلات کم‌بهره از طریق قانون بودجه و برخی ظرفیت‌های دیگر توانستیم برای مددجویان اشتغال ایجاد کنیم که در سال جاری نیز با وجود افزایش سه برابری اعتبارات اشتغال‌زایی، برنامه داریم تا فراتر از آمار سال گذشته برای معلولان و مددجویان اشتغال ایجاد کنیم.