به گزارش اهرامروز، مجید خدابخش در نشست فرمانداران آذربایجان شرقی، بابیان اینکه فرماندار باید شخصیتی همه‌جانبه داشته باشد، افزود: اداره شهرستان در حوزه‌های مختلف و متنوع، یک هنر است و فرمانداران باید با سعه‌صدر بتوانند مشکلات و نابسامانی‌ها را مدیریت کرده و از انتقال ناامیدی به جامعه پرهیز کنند.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداران باید حامی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باشند، گفت: موفقیت سرمایه‌گذاری‌های موجود، مشوق سرمایه‌گذاران بعدی است و ما باید به همه نشان دهیم که در استان آذربایجان شرقی، از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

خدابخش با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال روستایی از سوی دولت، گفت: طبق اعلام مسئولان، برای استفاده از این تسهیلات باید ۲۵ فرایند طی شود که بسیاری از جوانان روستایی با این فرایندها و قوانین مربوط به کار و تولید آشنا نیستند، بنابراین وظیفه فرمانداران است که به‌طور مستمر در کنار آنان باشند و برای موفقیت آن‌ها تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی بر اجرایی شدن سند تدبیر توسعه استان تأکید کرد و گفت: این سند، نقشه راه توسعه استان و همه شهرستان‌هاست و باید نحوه عملیاتی شدن آن توسط فرمانداران بررسی و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بهترین راه توسعه است، گفت: کارهای بزرگ و موفقی که سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند ناشی از ذهنیت خلاق آنان است و لازم است که در اجرای سند تدبیر توسعه نیز از کمک‌ها و مشورت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده شود.

خدابخش با اشاره به برخی از نمونه‌های موفق سرمایه‌گذاری در استان، از فرمانداران خواست تا از واحدهای بزرگ و موفق تولیدی و سرمایه‌گذاری برای استفاده از تجارب آنان بازدید کنند.

وی همچنین فرمانداران استان را به اجرای روش‌های کم‌هزینه برای ایجاد اشتغال و استفاده از مجوزها و مشوق‌های قانونی در این راستا توصیه کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال بر حضور فرمانداران در جلسات کاری روزانه نیز تأکید کرد و گفت: یکی از کارهایی که فرمانداران نباید از آن غافل شوند دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است که علاوه بر وظیفه اداری و اعتقادی، مایه خیر و برکت در کارها و افزایش روحیه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص ۵۰ درصد از بودجه عمرانی استان در سال جاری، اظهار کرد: حدود ۲۰ پروژه بسیار مهم و حیاتی در استان داریم که فرمانداران باید برای حل مشکلات این پروژه‌ها وقت و انرژی صرف کنند، چراکه هر پروژه نسخه مخصوص به خود دارد و برای همه آن‌ها نمی‌توان نسخه واحدی به کار برد.

خدابخش با اشاره به اینکه اکثر این پروژه‌ها توسط بخش غیردولتی اجرا می‌شود و بار مالی بر دولت ندارد، گفت: اتمام این پروژه‌ها فوق‌العاده در توسعه استان و ایجاد اشتغال مؤثر است و بر این اساس فرمانداران باید تمام توان خود را برای حل موانع پیش روی این پروژه‌ها با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها به کار گیرند.

وی افزود: اگر این پروژه‌ها با موفقیت اجرا شوند و مردم تأثیر آن‌ها را در زندگی خود احساس کنند سرمایه‌گذاران بیشتری جذب خواهند شد و همین امر باعث امیدافزایی می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مسائل جاری کشور نیز گفت: جریانی که اخیراً در برخی از نقاط کشور به راه افتاد در ابتدا به بهانه گرانی و علیه دولت بود، اما به‌تدریج از کنترل خارج و تبدیل به رفتارهای ساختارشکنانه شد که در ادامه نیز منافقان و سلطنت‌طلب‌ها و سرویس‌های جاسوسی بر موج آن سوار شدند.

وی افزود: خوشبختانه این اتفاقات به‌خوبی مدیریت شد و در استان آذربایجان شرقی هم علی‌رغم تحریک‌های مختلف، اتفاق خاصی نیفتاد.

خدابخش بابیان اینکه لازم است از درایت حجت‌الاسلام آل‌هاشم که فوق‌العاده در مدیریت این شرایط مؤثر بود قدردانی کنیم، افزود: حرکت‌های مردمی و حضور ایشان در بین مردم در تلطیف فضا مؤثر بود و برخی از اقدامات ایشان مانند جمع‌آوری نرده‌های نماز جمعه نیز به سایر شهرها تعمیم یافت و نشان داد که حرکت‌های ایشان مثبت و مؤثر بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز به لحاظ سیاسی و امنیتی، مشکل خاصی وجود ندارد و لازم است مباحث اقتصادی را به‌ویژه در آستانه سال نو مدیریت کنیم که فرمانداران در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده‌دارند.

انتهای پیام/