به گزارش خبرنگار ارسباران نیوز، مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اهر و هریس هم‌زمان با ۵۵ حوزه انتخابیه دیگر کشور در ۱۰ اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد، درحالی‌که طی هفته گذشته سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از تأیید صحت انتخابات در اکثر حوزه‌های انتخابیه کشور و ابطال چندین حوزه خبر داد.

اعلام وضعیت صحت انتخابات در اکثر حوزه‌های انتخابیه در حالی بود که تاکنون خبری از وضعیت انتخابات مرحله دوم حوزه‌های تبریز، اسکو و آذرشهر و اهر و هریس خبری نیست.

وضعیت انتخابات مرحله دوم حوزه اهر و هریس در حالی بی‌سرانجام مانده که کاندیدای اصول‌گرا این حوزه با اعتراض و شکایت خود از روند انتخابات مبنی بر تقلب در انتخابات به شورای نگهبان اعلام کرده بود.

در حال حاضر که هیچ‌گونه خبری از سوی شورای نگهبان اعلام‌نشده ولی برخی منابع از احتمال ابطال انتخابات حوزه انتخابیه اهر و هریس خبر می‌دهند.

طبق شکایت کاندیدای اصول‌گرای حوزه اهر و هریس و دستور شورای نگهبان، بازرسان برای انجام تحقیقات به این حوزه اعزام شده‌اند و بر اساس شواهد موجود بازرسان بدون این‌که آرای صندوق‌های رأی را بازرسی کنند در کوچه‌ها، خیابان‌ها و روستاهای اهر و هریس از مردم پرس‌وجو می‌کردند.

بر اساس گفت و شنودی که توسط خبرنگار ما انجام شده یکی از نمایندگان شورای نگهبان گفت: بازرسان شورای نگهبان که از مرحله دوم انتخابات اهر و هریس بازرسی می کردند به تهران بازگشته اند و فعلا منتظر هستیم تا جلسه شورای نگهبان برگزار شده و نتیجه را اعلام کنند.

انتخابات مرحله دوم اهر و هریس بین بیت‌الله عبدالهی کاندیدای موردحمایت اصلاح‌طلبان در لیست امید و مهدی حسینیان سراجه لو کاندیدای اصول‌گرای مورد حمایت ائتلاف بزرگ اصول‌گرایان بود.