به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌اله عبدالهی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار شهرستان اهر برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما همواره در بحث اشتغال با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و اگر به یک‌صد سال قبل نگاه کنیم شاید همان مشکلات نیز وجود دارد و آن‌هم به عدم توجه به فرهنگ، سرمایه‌گذار و تولید باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از موانع اشتغال به فرار سرمایه‌گذاران داخلی و کم‌توجهی به تولید بوده است، افزود: در کشور آن‌طور که باید و شاید سرمایه‌گذاری خارجی صورت نگرفته و گاهاً قوانین دست و پا گیر منجر به فرار سرمایه‌گذار می‌شود البته سختگیری‌ها و اجرای مو به موی قوانین در آذربایجان شرقی بیش از سایر استان‌هاست و تفکری که بر مدیران استان حاکم بوده نیز بر مشکلات اشتغال می‌افزاید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: بسیاری از مشکلات و مسائل سیاسی و امنیتی از فقر مالی، بیکاری و نبود اشتغال نشات می‌گیرد و هرکسی که می‌گوید ما مشکل اشتغال نداریم بلکه نشان از ناآگاهی فرد است.

عبدالهی بابیان اینکه تلاش‌هایی که در بحث اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد متناسب با نیازهای کشور نیست و همین تلاش‌ها نیز با توجه به مشکلات مردم اصلاً قابل‌قبول نیست، گفت: یکی از زمینه‌های اشتغال در معادن شهرستان اهر است و بر همین اساس تلاش بر رفع موانع معادن داریم و از طرفی معدن طلای زگلیگ که اهمیت زیادی دارد تأکید داریم تا خام فروشی در این معدن صورت نگیرد و صنایع جنبی در این معدن ایجاد شود.

وی اضافه کرد: اینکه گفته شد قوانین در شهرستان‌ همجوار آسان‌تر است باید بگویم این‌گونه نیست در شهرستان و استان ما نیز همان قوانینی است که در شهرستان‌ همجوار وجود دارد بلکه مشکل به خودمان باز می‌گردد شاید دستگاهی سفت و سخت نمی‌گیرد و دستگاهی هم مو به موی قوانین را اجرا می‌کند متأسفانه عده‌ای هم نمی‌دانم چه مشکلی دارند که فقط جزء مانع‌تراشی کار دیگری بلد نیستند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر اینکه پشت‌میزنشینی دردی را دوا نمی‌کند و این‌که پشت میز بنشینیم تا معضل بیکاری و موانع تولید رفع شود تفکری اشتباه است، گفت: میز و صندلی ریاست برای هیچ‌کسی نمی‌ماند بلکه بی‌ارزش‌ترین است مشکلات جامعه ما با امرونهی و علاقه به حفظ میز و صندلی حل نمی‌شود بلکه مدیریت جهادی می‌تواند در رفع معضلات جامعه تأثیرگذار باشد.

عبدالهی ابراز داشت: در مناطقی از کشور شاهد رونق اقتصادی، ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری هستیم ولی تصادف و مرگ عزیزان نصیب مردم شهرستان‌های اهر و هریس می‌شود کجای کشور مردمانی مثل اهر و هریس داریم که هر بلایی را تحمل می‌کنند ولی دم نمی‌زنند هرچند همه از بنده تا شما مدیران در عقب‌ماندگی منطقه سهیم هستیم هرکسی که بگوید مقصر نیستم دروغ می‌گوید بلکه کم و کاستی‌های امروز نتیجه مدیریت ما در گذشته است.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اهر، گفت: چطور می‌شود بنده با این‌همه مشغله فرصت دارم به واحدهای تولیدی سر بزنم اما شما مدیران فرصت نمی‌کنید برای پیگیری امور به مرکز استان بروید و یا از نزدیک به مشکلات مردم رسیدگی کنید این مایه تأسف است.

وی با ذکر اینکه پلمپ واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل اجرای سختگیرانه قوانین هنر نیست بلکه هنر در آن است چگونه بتوانیم مشکلات این واحدها را حل کنیم، ابراز داشت: اگر واحدی مشکلی دارد ایرادی نخواهد داشت به‌جای پلمپ این واحدها، آن‌ها را راهنمایی کنیم، برخی‌ها فقط بلند هستند که نان مردم را آجر کنند چون خودمان حقوق می‌گیریم و نیازهایمان تأمین می‌شود اما به این فکر نمی‌کنیم که جوانان بیکار چه رنجی می‌کشند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: مردم اهر وقتی بنده را می‌بینند از مشکلات می‌گویند و از بی‌توجهی‌ها گلایه می‌کنند چطور مردم می‌توانند را نماینده را ببینند و مشکلاتشان را مطرح کنند اما نمی‌توانند رئیس اداره‌ای ملاقات کنند از این بابت هم متعجبم و تأسف می‌خورم به حال مدیران، امیدواریم بیش از پیش مدیران به اولویت‌های مردم توجه کرده و ارتباط تنگاتنگی با آن‌ها داشته باشند.