به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ یونس منفرد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، بیکاری است، اظهار کرد: اگر جوانی شغل داشته باشد قطعاً لزومی ندارد که همان جوان به سمت و سوی مواد مخدر کشیده شود و یا اینکه در خیابان با سایر افراد درگیر شود.

منفرد اضافه کرد: نزاع و درگیری را از جمله جرائمی است که بیشترین پرونده‌ها را در شهرستان اهر به خود اختصاص داده است در حالی که اگر نزاع و درگیری آسیب‌شناسی شود یقیناً به بحث بیکاری و عدم تأمین معیشت بازمی‌گردد.

وی با قدردانی از شهروندانی که با نیروی انتظامی شهرستان اهر همکاری کرده‌اند، تصریح کرد: پلیس شبانه‌روز آماده دریافت گزارش‌های مردم بوده به‌طوری که با اطلاع یکی از شهروندان اهری و طی عملیات پلیسی توانستیم باند قاچاق کالا را به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان کشف کنیم این در حالی است که شهروندی که بیشترین کمک را به پلیس داشت نشان از عشق او به کشور و مردم است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در ادامه از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات درون‌شهری طی سال جاری در این شهرستان خبر داد، افزود: خوشبختانه در سوانح رانندگی برون‌شهری در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر ۴۳ درصد کاهش داشته‌ایم و این کاهش تصادفات موجب شد تا رتبه نخست استان آذربایجان شرقی را این شهرستان کسب کند ولی باید قبول کنیم که زیرساخت‌های راه در شهرستان اهر و منطقه ارسباران بسیار ضعیف است.

سرهنگ منفرد تأکید کرد: نباید با این دیدگاه نگاه کنیم که صد درصد مردم متخلف قوانین راهنمایی و رانندگی هستند در حالی که ۹۵ درصد مردم قوانین را رعایت کرده و تنها ۵ درصد با تجاوز به حقوق مردم قوانین را رعایت نمی‌کنند که همکاران ما نیز با برخورد با متخلفان قوانین شرایطی را فراهم کرده‌اند تا شاهد کاهش تلفات حوادث رانندگی در محورهای برون‌شهری باشیم.

وی از مسئولین استانی و شهرستان خواست تا ضمن اینکه روند احداث بزرگراه اهر – تبریز را تسریع می‌کنند توجه خود را نیز به احداث بزرگراه اهر – مشکین‌شهر نیز معطوف کنند، گفت: امروزه جاده اهر – مشکین‌شهر به مسیر تردد گردشگران تبدیل‌شده و ناایمن بوده این جاده بسیاری از تلفات رانندگی را به خود اختصاص می‌دهد اگر جاده اهر – تبریز را با سه سال گذشته مقایسه کنیم شاید آن زمان ۵۴ درصد تلفات به این جاده بود اکنون میزان تلفات در این جاده به ۶ درصد کاهش‌یافته و در واقع عمده تلفات رانندگی به جاده اهر – مشکین‌شهر منتقل‌شده است و نیاز داریم تا بیش از پیش برای تبدیل جاده اهر – مشکین‌شهر به بزرگراه تلاش شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر همچنین از تحویل یک هزار و ۹۴۵ جلد گواهینامه به شهروندان اهری خبر داد، افزود: شماره‌گذاری ۲ هزار و ۶۳۲ دستگاه خودرو، ۲۴۰ دستگاه موتورسیکلت از جمله اقداماتی است که در حوزه راهنمایی و رانندگی شهرستان اهر صورت پذیرفته است.

منفرد بابیان اینکه ۶۹۱ دستگاه موتورسیکلت و ۹۵۹ خودروی متخلف توقیف و به پارکینگ هدایت شده‌اند، گفت: موتورسیکلت بهترین وسیله برای حمل و نقل بوده که در ترافیک مانعی ندارد ولی استفاده از این وسیله فرهنگ خود را دارد که متأسفانه جوانان ما به فرهنگ استفاده از موتورسیکلت واقف نیستند در حالی که برخی‌ها از این وسیله برای آزار و اذیت شهروندان استفاده می‌کنند.

وی صدور یک هزار و ۷۳۸ جلد گذرنامه، تشکیل ۴۷۸ پرونده جهت صدور پروانه کسب، رسیدگی به شکایات مردم، پلمپ ۱۰۹ واحد صنفی مختلف، ارائه ۲ هزار و ۱۰۴ فقره خدمات وظیفه عمومی از قبیل معافیت، کمسیون‌های پزشکی، تعویض کارت پایان خدمت و غیره را از جمله فعالیت‌های نیروی انتظامی شهرستان اهر در شش‌ماهه اول سال جاری ذکر کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه عمده سرقت‌هایی که در این شهرستان رخ می‌دهد در بحث داخل خودرو است، اضافه کرد: بعد از سرقت از داخل خودروها، سرقت‌های ساختمان‌های نیمه‌کاره، خانه باغ‌ها و منازل در رتبه‌های بعدی سرقت‌ها قرار گرفته‌اند که باید متذکر شویم که شهروندان عزیز خودرو گاوصندوق نیست که همه‌چیز را در آن نگهداری کنید ولی خودروهایی که کمترین ایمنی را دارند نباید به آن اطمینان کرد.

سرهنگ منفرد ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های نیروی انتظامی پیشگیری از جرائم بوده و انتظار داریم شهروندان با ایمن‌سازی خودروها و رعایت مسائل و توصیه‌های پلیسی از انجام هرگونه سرقت در ساختمان‌های نیمه‌کاره را جدی بگیرند به‌طوری که با نصب سیستم‌های حفاظتی و ایمنی فرصت را از سارقان بگیرید.

وی با اشاره به اینکه سامانه ارتباطی ۱۱۰ با مردم اهر با دو خط در حال خدمات‌رسانی است، بیان کرد: با توجه به گستردگی حوزه استحفاظی تلاش می‌کنیم تا خطوط سامانه ۱۱۰ پلیس شهرستان اهر را افزایش دهیم و امسال طی شش‌ماهه نخست سال جاری اهری‌ها ۹ هزار و ۶۳۷ بار با سامانه ۱۱۰ تماس گرفته‌اند که نزدیک به ۴۴ درصد این تماس‌ها عملیاتی و مابقی راهنمایی و ارشاد بودند یعنی پلیس با تماس‌های شهروندان عملیات انجام داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر تأکید کرد: مردم شریف شهرستان اهر در صورت مشاهده قاچاق کالا، خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و سایر جرائم سریعاً با شماره‌گیری تلفن ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

منفرد بابیان اینکه سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی شهرستان اهر آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات شهروندان است، بیان داشت: با این سامانه نقاط ضعف و قوت پلیس را شناسایی و بر طرف می‌کنیم و صرف این نیست که تنها شکایات را دریافت کنیم بلکه تلاش ما این است که با استفاده از پیشنهادات و انتقادات بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را برای مردم ارائه دهیم در حالی که اهری‌ها از آغاز سال تاکنون ۲۱۳ مورد با سامانه ۱۹۷ تماس حاصل کرده‌اند که ۵۴ مورد از این تماس‌ها تقدیر از پلیس بوده است.

وی اضافه کرد: درخواست اکید ما از مردم اهر همکاری صمیمانه با پلیس بوده که می‌توانند از طریق سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ در ارتباط باشند و یا اینکه غربتی برای تماس نداشتند درب دفتر بنده و سایر مبادی نیروی انتظامی بر روی مردم شهرستان باز است.