به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در آیین رونمایی از لباس اختصاص آذران رزم، اظهار داشت: درگذشته پول و نیروی انسانی عامل توسعه کشورها تلقی می‌شد ولی نزدیک به یک دهه می‌شود که این روش برای توسعه‌یافتگی هر کشور منسوخ‌شده است و امروزه اگر بخواهیم در مسیر توسعه قرار گیریم بایستی محور را خلاقیت و نوآوری قرار دهیم و هر کشوری که بر این دو موضوع احاطه پیدا کند قطعاً می‌توان یک کشور توسعه‌یافته دانست.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه مردم اهر به‌خوبی دانسته‌اند که راه‌های توسعه هر منطقه و کشوری خلاقیت و نوآوری است، افزود: با توجه به اینکه شهرستان اهر به‌عنوان پایتخت ورنی ایران مطرح می‌شود ولی اگر کمی توجه کنیم خواهیم دید که روش‌های تولید ورنی هنوز سنتی است و باید به چگونگی استفاده از روش تولید ورنی برای اشتغال‌زایی نیز توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: کشور ترکیه از کوچک‌ترین امکانات و مسائل برای جذب گردشگران استفاده می‌کند درحالی‌که همان ابزار و یا نقاط طبیعی که می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر واقع شود در مناطقمان نیز وجود دارد و حتی بیش از ظرفیت‌های ترکیه است.

عابدی ایجاد بخشی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان‌ها را نیازمند همراهی و همکاری مردم دانست، گفت: شهرستان اهر شیرین اهری دارد که باید از آن حمایت کنیم این حمایت زمانی صورت می‌گیرد که در مراسمات برای پذیرایی از میهمانان از این شیرینی استفاده کنیم و بنده برای ادارات جهت استفاده از شیرینی اهری در مراسمات به‌صورت بخشنامه ابلاغ کرده‌ام چرا که حمایت از داشته‌هایمان یک امر ضروری است.

فرماندار اهر بابیان اینکه می‌توانیم به‌راحتی در شهرستان اهر با ایجاد جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی گردشگر جذب کنیم، اضافه کرد: با خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع‌دستی وتوام با سماجت در توسعه صنعت گردشگری این شهرستان را به یکی از مراکز گردشگری تبدیل کنیم ولی متأسفانه از داشته‌هایمان استفاده نمی‌کنیم درحالی‌که مردم بیشتر به خرید مبل‌های تولید ترکیه را به مبل‌های ورنی ترجیح می‌دهند.

وی تأکید کرد: سال ۲۰۱۸ تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب‌شده و گردشگران خارجی سال آینده به استان آذربایجان شرقی سفر می‌کنند ولی مسئولین کشوری در این راستا پنج شهرستان آذربایجان شرقی را به‌عنوان شهرهای اقماری تبریز ۲۰۱۸ انتخاب کرده‌اند که شهر اهر جزو پنج شهر اقماری است و در واقع اهر به‌عنوان شهر هدف گردشگری تبریز ۲۰۱۸ تعیین‌شده است.

عابدی با تأکید بر اینکه اهری‌ها با آغاز رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸، گردشگرانی که در شهر اهر حضور خواهند یافت را با آغوش باز بپذیرند و میهمان‌نوازی اهری‌ها را نشان دهند، بیان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند که ایران هیچ‌گونه امکاناتی ندارد ولی کشورهای جزو ۹ کشور توریست پذیر جهان است.

انتهای پیام/