به گزارش اهرامروز، حجت الاسلام رستم ممی زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: قال رسول الله (ص): “من کنت مولاه فهذا علی مولاه”
امام صادق علیه السلام لفظ حکمت در آیه شریفه و من یوت الحکمه فقد اوتی خیرا کثیرا را به اطاعت از دستورات الهی و معرفت امام معنا فرموده اند که بر این اساس، مفهوم آیه چنین خواهد بود: کسی را که طاعت خدا و معرفت امام زمان عطا کرده باشند، به او خیر زیادی رسیده است.
معرفت امام زمان و ولایت اهل بیت علیهم السلام برترین نعمتهای الهی است و در میان نعمتهای الهی نعمتی برتر از آن یافت نمی شود.
امام صادق علیه السلام در ذیل آیه شریفه:فاذکروا الاء الله لعلکم تفلحون.
نعمتهای خدا را یاد کنید شاید که رستگار گردید.
فرمودند: هی اعظم نعم الله علی خلقه و هو ولایتنا.
منظور از آلاء خدا برترین نعمتهای خداوند بر آفریدگان می باشند که همان ولایت ما است.
نعمت ولایت همان نعمتی است که خداوند آن را در روز غدیر بر همه مسلمانها به حد اتمام رسانید و فرمود: الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا.
امروز دین شما را (به ولایت علی بن ابی طالب) کامل کرده، نعمت را (به معرفی ولایت او) بر شما به اتمام رسانیدم و به این اسلام به عنوان دین برای شما خشنود گشتم.
این همان نعمتی است که روز قیامت مورد پرسش قرار خواهد گرفت. خداوند متعال می فرماید: ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم. آنگاه در آن روز از آن نعمت حتما پرسش خواهند شد.
امام صادق علیه السلام درباره آیه فوق فرمودند: و الله ما هو الطعام و الشراب و لک ولایتنا اهل البیت.
به خدا قسم نعمت مورد پرسش، غذا و نوشیدنیها نیستند. بلکه ولایت ما اهل بیت است که مورد پرسش قرار می گیرد. این مطلب در رویات اهل سنت نیز نقل شده است، محدث بزرگ اهل سنت – جلال الدین سیوطی در این زمینه از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل نموده است که فرمودند: لا یزول قدما عبد یوم القیامه حتی یسئل عن اربع عن عمره فیما افناه و عن جسده فیما ابلاه و عن ماله فیما انفقه و من این اکتسبه و عن حبنا اهل البیت.
گامهای فرد در روز قیامت حرکت نمی کند تا اینکه از چهار چیز از او پرسش شود: از عمرش که آن را در هیچ راهی مصرف کرده، از بدنش که آن را در چه راهی به زحمت انداخته و از مالش که آن را چگونه خرج و از کجا کسب کرده و از محبت ما اهل بیت.
دهه امامت و ولایت فرصتی است برای لبیک گویی به خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) که فرمودند حاضران به غایبان برسانند پس ما هم برای تبلیغ و شناساندن ولایت لبیک گوی پیامبرمان باشیم و در این راه تلاش نماییم چرا که اگر غدیر تبلیغ می شد هرگز عاشورا اتفاق نمی افتاد هرگز تسلط شیاطین و حاکمان جور و ظالمان اتفاق نمی افتاد.
برنامه های متنوعی در سطح شهرستان اهر در خصوص گرامیداشت دهه امامت و ولایت اجرا خواهد گردید که مهمترین آنها بازسازی واقعه غدیر می باشد و از تمام ظرفیتهای شهرستان در این خصوص بهره خواهیم گرفت، همایش مبلغین، جلسات و گرهماییهایی با موضوع ولایت و امامت در تمامی مساجد شهرستان و جشنهایی با موضوع غدیر و اطعام نیز که سفارش ویژه ای بر اطعام روز غدیر از طرف معصومین سلام الله علیهم اجمعین گردیده و اطعام بر یک نفر را در روز غدیر برابر با اطعام بر تمام انبیاء دانسته اند از دیگر برنامه های این دهه خواهد بود.
در این دهه و در تمام ایام شناساندن ولایت و اهمیت نعمت ولایت و اینکه ولایت فقیه در زمان ما استمرار ولایت رسول الله(ص) می باشد از وظایف امت ولایتمدار، و لبیک گویی به ابلاغ فرمان الهی از طرف پیامبر (ص) با شعار لبیک یا رسول الله می باشد.
حال که ولایت و اعتقاد به اهل بیت و محبت آنها و پیوند با آنان، برترین نعمتی است که خدا به ما عطا کرده است، در مواقع دعا و در مظان استجابت، این نعمت عظیم را باید از خدا تقاضا کرد، چرا که این گوهر الهی را به هر کسی عطا نکرده و در هر مکانی قرار نداده اند، پس باید دست استغاثه به درگاه حق بلند کرد و از او تقاضا نمود که: اللهم و لا تسلبنا الیقین لطول الامد فی غیبته و انقطاع خبره عنا و لا تنسنا ذکره و انتظاره و الایمان به و قوه الیقین فی ظهوره و الدعاء له و الصلوه علیه… خدایا در طول زمان غیبت و بی خبری ما از امامان، یقین را از ما سلب مکن، و یاد و انتظار او و ایمان به او و اعتقاد راسخ به ظهور او و توفیق دعا و صلوات برای او را از ما مگیر.