به گزارش ارسباران نیوز، اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی، با تاکید بر این که به کار شورایی اعتقاد داریم و مردم را شریک مسوولان در اداره حکومت می‌دانیم، افزود: در نظام جمهوری اسلامی، مسوولیت فرصتی محدود برای خدمت به مردم است و مردم بهترین داور عملکرد مسوولان هستند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: تصور بر این بود که با وجود تبلیغات فراوان علیه ایشان، استقبالی از این مراسم نشود، اما همه شاهد بودیم که مردم با چه شور و شوقی در این مراسم شرکت کردند و این نشان می‌دهد که مردم، خادمان واقعی خود را می‌شناسند.

جبارزاده با بیان این که رسالت و هدف ما جلب رضایت مردم است، گفت: البته باید در شان و جایگاه مردم به آنها خدمت کرد و هر کس با توسل به روش‌های عوام‌فریبانه، مردم را سر کار بگذارد خیانت کرده است.

وی با بیان این که ملاک و معیار عملکرد مسوولان خدمت به مردم است، افزود: نیت مسوولان دولت تدبیر و امید این است که علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌ها، تنها به فکر خدمت به مردم باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات شوراهای اسلامی در سراسر استان، گفت: معتقدیم که کشور جز با کمک مردم اداره نمی‌شود و شوراها حلقه وصل مردم و حکومت هستند و با این اعتقاد نیز از جایگاه شوراها دفاع کرده‌ایم.

وی افزود: در بحث رسیدگی به تخلفات برخی از اعضای شورا نه تنها از شوراها دفاع کردیم بلکه به خاطر این دفاع بازخواست هم شدیم، چرا که اعلام کردیم وجود چند متخلف در مجموعه شش هزار نفری شوراهای اسلامی استان مانند یک لکه کوچک است که باید پاک شود.

جبارزاده با بیان این که دولت معتقد است که منهای بحث‌های حاکمیتی، بقیه امور را باید به مردم بسپاریم، افزود: در سه سال اخیر تاکید کرده‌ایم که شوراهای استانی باید به اداره بهتر استان کمک کنند و در تصمیم‌گیری‌ها نیز بیشترین نظرات را از شوراها گرفته‌ایم.

وی همچنین با تاکید بر این که جایگاه شورا را باید اعضای آن ارتقا دهند، گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید باور داشته باشند که تاثیرگذار هستید و اگر احساس می‌کنند که تاثیرگذاری لازم را ندارند بهتر است که در شورا حضور نداشته باشند.

جبارزاده با بیان این سوال که تاکنون چه‌قدر از ظرفیت قانونی شوراها استفاده شده است، گفت: در سه سال گذشته اقدام قابل توجهی در این زمینه مشاهده نشده و لازم است در زمان باقی‌مانده، اعضای شوراهای استانی جایگاه شورا را در نزد مردم ارتقا دهند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان توضیحاتی در خصوص مطالب مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی استان پرداخت.

جبارزاده در مورد بحث اشتغال، با بیان این که اشتغال یک مقوله مستمر است، گفت: نرخ بیکاری استان از ۱۲ درصد در سال ۹۲ به ۷ درصد در سال ۹۴ رسید که آمار بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی نیز افزایش تعداد شاغلان را در این مدت تایید می‌کند.

وی با اشاره به این که بیمه‌شدگان بخش ساختمان در سال ۹۴ به دلیل فعال شدن پروژه‌های عمرانی، ۶۳ درصد افزایش داشته، افزود: البته به این اعداد و ارقام قانع نیستیم و معتقدیم که ظرفیت استان بسیار بیشتر است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: در سال جاری به یک‌هزار واحد تولیدی در سطح استان تسهیلات پرداخت شده که موجب اشتغال تعداد قابل توجهی از نیروی کار شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز میزان ذخیره گندم در استان که در سال ۹۲ کمتر از ۱۰ روز بود، به ۷۰۰ روز در سال جاری رسیده و بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان از محل خرید گندم به کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی، احیای دریاچه ارومیه را دغدغه به‌حقی دانست و گفت: دولت در این زمینه جدی است و متناسب با امکانات و حتی فراتر از بودجه دولتی اقدامات لازم انجام شده و وضعیت دریاچه نسبت به گذشته تفاوت قابل توجهی داشته است.

جبارزاده در خصوص بحث آلودگی هوا نیز با بیان این که ۷۰ درصد این موضوع ناشی از تردد خودروهاست، گفت: دولت و شهرداری در سه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی و مترو انجام داده‌اند و شورای شهر تبریز هم باید تصمیم قطعی برای حل این مشکل اتخاذ کند.

وی با تاکید بر تسهیل سرمایه‌گذاری در تمام نقاط استان، گفت: با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، هیچ سرمایه‌گذاری نباید از نظر اداری مانعی احساس کند و هر کس در این زمینه کارشکنی کند قطعا برخورد خواهد شد.

جبارزاده همچنین از تشکیل ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و تشکیل ستادهای استانی با محوریت مسیرهای گردشگری در سطح استان را مورد تاکید قرار داد.

وی در مورد بحث‌های مالیاتی اخیر نیز گفت: اطمینان می‌دهیم که از هیچ کس در استان مالیات ناحق گرفته نمی‌شود و هر آن چه به عنوان قانون تصویب شود دقیقا مطابق آن عمل خواهد شد.

انتهای پیام/