به گزارش خبرنگار اهرامروز، به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی، مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی در جلسه فعالین تعاونی های کشاورزی و تولید شهرستان بناب گفت: تسهیلات بی نظیر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط دولت برای اشتغالزایی در استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده است که بخش بزرگی از این اعتبار بخش کشاورزی می باشد.

حسین غفاری افزود: این تسهیلات مقرر است در روستاها، شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و ناحیه های صنعتی روستایی مورد استفاده قرار گیرد و سازمان تعاون روستایی طرح هایی را که دریافت کرده جهت اخذ این تسهیلات مورد پیگیری قرار داده است و سایر تشکل ها نیز میتوانند با ارائه طرح و مدارک خود از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی با اشاره به فعالیت های خوب شرکت تعاونی دامداران بناب در بحث جمع آوری شیر و ارائه نهاده های دامی تصریح کرد: در حال حاضر سود دامدار از بحث شیر حدود ۴۱ درصد بوده و مابقی عائد حاشیه بازار می شود که بنا داریم با تکمیل زنجیره تولید و تبدیل شیر جمع آوری شده به سایر محصولات توسط خود تشکل های تعاونی، این سود را به حدود ۷۰ درصد از ارزش شیر تولیدی برسانیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: شرکت تعاونی دامداران بناب دارای پتانسیل تبدیل شدن به نمونه کشوری می باشد و میتوان با راه اندازی خط تولید محصولات لبنی در این تعاونی علاوه بر خرید شیر تولیدی دامداران این شهرستان از سایر شهرستانهای استان نیز شیر خریداری کرد.

حسین غفاری افزود: هدف ما در سازمان تعاون روستایی استان توسعه دادن ادارات این سازمان در شهرستانها نیست بلکه به دنبال توسعه دادن و گسترش تشکل های این شبکه هستیم.

گفتنی است شرکت دامداران بناب در ۹ ماهه نخست سالجاری ۴۹۳۰ تن شیر از دامداران جمع آوری ۷۶۱۰ تن نهاده دامی به آنها ارائه کرده است که در مجموع ارزش ریالی این عملکرد حدود ۲۳۰ میلیارد ریال بوده است.