سیامک بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به بخشودگی جرائم مالیاتی سال ۹۱ مؤدیان مالیاتی اهر، اظهار داشت: طی تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که نماینده مردم اهر و هریس داشته‌اند مقرر شده است حداکثر مساعدت در بخشودگی جرائم اعمال گردد.

رئیس امور مالیاتی اهر با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ نفر بدهکار مالیاتی سال ۹۱ می‌توانند از مساعدت بخشودگی بهره‌مند شوند، افزود: جرائم قابل‌بخشش این گروه از بدهکاران بیش از ده میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از طلافروشان اهر افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده را عامل تعطیلی و ورشکستگی می‌دانند، گفت: متأسفانه در سالیان گذشته طلافروشان اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده را از مصرف‌کننده جدی نگرفته‌اند و یا اطلاع‌رسانی دقیقی نشده است، علی ایحال این اداره آمادگی بخشودگی جرائم و تقسیط بلند مدت بدهی را دارد.

بهمنی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه رویکرد مردم اهر را در نحوه پرداخت مالیات چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد: فرهنگ پرداخت مالیات در شهرستان اهر در مقایسه با شهرستان‌های همسایه و هم‌سطح بسیار بالاتر بوده و مردم احساس مسئولیت و مشارکت بالایی در شهر خود دارند و این باعث می‌شود کارکنان این اداره نهایت تلاش خود را در رضایت‌مندی همشهریان خود بکار گیرند.

رئیس اداره امور مالیاتی اهر ادامه داد: در این راستا و جهت جذب و حفظ سرمایه‌گذاران در این شهرستان توانسته‌ایم برای تعدادی از واحدهای شغلی تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد موافقت بخشودگی جرائم از تبریز اخذ کنیم.

وی بابیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مؤدیان مالیاتی در شهرستان اهر اظهارنامه مالیاتی تسلیم می‌کنند، ابراز داشت: برای مالیات سال ۹۵ بیش از ۶۰ درصد توافق مالیاتی داشته‌ایم که خود عاملی است برای عدم استفاده از روش علی الراس.

بهمنی کم بودن واحدهای تولیدی و مراکز صنعتی را عامل وزن یک‌درصدی شهرستان اهر در سهمیه استانی اعلام داشت و افزود: علی‌رغم اینکه اهر احتمالاً از نظر جمعیت پنجمین شهرستان استان باشد ولی به دلیل سهم پایین مالیاتی، اعتبار شهرستانی کمی عایدش می‌شود.

رئیس اداره امور مالیاتی اهر اضافه کرد: سهم مالیات پرداختی اهر کمتر از یک درصد در آذربایجان شرقی بوده و این باعث می‌شود اعتبار کمی برای شهرستان جذب شود و از سویی دیگر نبود مراکز تولیدی و صنعتی در شهرستان، بار مالیات را بر دوش اصناف سنگین‌تر می‌کند شاید در سایر شهرها وضعیت برعکس باشد.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه در بخشودگی جرائم مالیاتی سال ۹۱ و حتی سایر سنوات حداکثر مساعدت معمول خواهد شد امیدواریم بدهکاران مالیاتی فرصت را غنیمت شمرده و از مزایای این بخشودگی نهایت بهره را ببرند.

انتهای پیام/