به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدرضا حائری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم با محوریت تهدیدهای بهداشت عمومی در شهرستان اهر، اظهار کرد: در خصوص فاضلاب پشت اداره برق اهر جلساتی تشکیل‌شده و به ۱۵۰ مشترک خانگی اخطارهایی ارسال‌شده که هدایت فاضلاب سنتی را به شیوه مدرن تبدیل کنند که از تعداد مشترک فاقد شبکه فاضلاب مدرن است و احداث شبکه فاضلاب در آن منطقه در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست.

رئیس امور آب و فاضلاب شهری اهر ادامه داد: در این منطقه به لحاظ باریک بودن کوچه و وجود تأسیسات زیربنایی، احداث فاضلاب مدرن امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد و از طرفی مردم نیز رغبت چندانی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در راستای اخذ مجوز برای تبدیل فاضلاب شله بران به شبکه فاضلاب مدرن با مشکلاتی مواجه بودیم، گفت: در این زمینه حدود یک ماه بود که قراردادی آماده کرده بودیم اما شهرداری اهر همکاری لازم را انجام نداد در حالی که برای ساماندهی فاضلاب شله بران ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع داخلی تأمین کرده‌ایم.

حائری اضافه کرد: امور آب و فاضلاب شهری اهر در طی سال گذشته با ۲ میلیارد تومان کسر بودجه مواجه بود و از منابع داخلی فقط ۷۰۰ میلیون تومان به شهرداری اهر بدهکار هستیم و این میزان بدهی ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به سال گذشته است.

رئیس امور آب و فاضلاب شهری اهر بابیان اینکه در حال حاضر از لحاظ درآمدی تنها از آب بهاء و حق انشعاب درآمد داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که مردم‌دارند و به دلیل اینکه ساخت و ساز با رکود مواجه بوده طبیعتاً انشعابی واگذار نمی‌شود و از طرفی گاهاً نیز انشعاب‌های غیرمجاز در اهر مشاهده می‌کنیم که با حمایت‌های دادستان تعدادی از انشعاب‌های غیرمجاز را به مجاز تبدیل کرده‌ایم.