به گزارش اهرامروز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: حضور برخی از ثبت نام کنندگان در انتخابات مایه شگفتی ملت ایران شده که نشان می‌دهد گویا این افراد موضوع انتخابات و مقام ریاست جمهوری را به سخره گرفته‌اند.

وی افزود: اینها بهتر بود قانون اساسی را می‌خواندند تا متوجه می‌شدند قانون‌گذار ویژگی‌های ریاست جمهوری را در شرایطی همچون رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن معین کرده است، آیا واقعاً این‌ها خودشان را در سطح رجل سیاسی و مدیر کشوری ۸۰ میلیونی می‌دانند؟

خطیب نماز جمعه تبریز، با اشاره به اینکه گویا این افراد یا دچار خودبرتربینی هستند و یا از نقص قانون سوءاستفاده می‌کنند، گفت: این دست افراد فقط زحمت شورای نگهبان را زیاد می‌کنند و به بیگانگان اجازه می‌دهند تا مدعی شوند که انتخابات ایران آزاد نیست.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه قطعاً شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی‌های داخلی و خارجی به مر قانون عمل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: یقیناً شورای نگهبان جلوی افراد غیرمتعارف، زیاده خواه و غیرصالح را خواهد گرفت و ما نیز به ایشان می گوییم محکم بایستید و ملت آگاه ایران از آنان پشتیبانی کرده و بار دیگر پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نیز هیئت های نظارت و اجرایی و مسئولین مربوطه باید کمال دقت، عدالت و مر قانون را در تأیید صلاحیت‌ها در نظر بگیرند و مردم عزیز نیز در انتخاب اصلح کمال آگاهی و رضایت خدا را در نظر بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا به تازگی تحریم‌هایی را علیه ایران به بهانه ادعاهای حقوق بشری تمدید کرد و تداوم این سیاست شکست خورده آمریکا نشان می‌دهد این‌ها درک درست و واقعی از وضعیت حقوق بشر ایران ندارند و این‌ برخوردها سیاسی و مغرضانه است که چشم‌ها را بر حقیقت بسته‌اند.

آیت الله مجتهد شبستری، با اشاره به حمله وحشیانه و خلاف قوانین بین‌المللی آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه، گفت: این حمله با هدف جبران شکست تروریست‌های مستقر در سوریه، با این بهانه که ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده، انجام شده اما آمریکا و غرب مدرکی برای اثبات مستندات خود ندارند و دولت سوریه ۳ سال پیش از نظر سلاح‌های شیمیایی خلع سلاح شده است.

وی افزود: ادعای حمله شیمیایی از نظر علمی و واقعی ممکن نیست و انتخاب فرودگاه الشعیرات برای حمله با هدف خارج کردن این نقطه مهم از دست ارتش سوریه و زمینه سازی برای تصرف توسط داعش است.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه آمریکا در سوریه شکست خورده است، یادآور شد: آنها درصددند با تضعیف جبهه مقاومت تروریست‌ها بار دیگر بر این کشور مسلط شوند و آمریکا با جنگ روانی و بلوف سیاسی از خود چهره‌ای قدرتمند به نمایش بگذارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها بدانند و منتظر باشند که بخش‌های دیگر سوریه از دست تروریست‌ها خارج خواهد شد و با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی و اختلافات درونی در داخل آمریکا و تسری احتمالی داعش به آن کشورها آینده بسیار تاریکی دولت منحوس آمریکا را تهدید می‌کند.

آیت الله مجتهد شبستری، با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: حماسه آفرینی‌های نیروهای ۳ گانه ارتش در دفاع مقدس برای ملت ایران فراموش نشدنی است و ارتش ما ارتشی مکتبی است. در دوران دفاع مقدس و پس از آن، ارتش قهرمان کشورمان امتحان خود را پس داده و با تقدیم هزاران شهید، مقاومت قهرمانانه و خلق حماسه‌های فراوان، با سربلندی از این امتحانات بیرون آمده است.

انتهای پیام/