به گزارش خبرنگار اهرامروز، نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در سال ۹۶ با حضور اکثریت اعضا در بیت امام جمعه اهر برگزار شد و در این جلسه جمع حاضر به نحوه برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان اهر، گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و تحقق شعار سال ۹۶ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پرداختند.

مهدی زارعی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر ضمن تبریک سال نو و حلول ماه رجب و ولادت امام علی (ع)  به قرائت دستور جلسه پرداخت.

زارعی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی از تشکیل کمیته گرامیداشت این هفته خبر داد و خواستار همکاری و اتفاق تمامی دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر ضمن تقدیر از مساعدت اعضا برای چاپ کتاب تندیس مهربانی به مناسبت  بزرگداشت روز شهرستان به دلیل ضیق وقت در جهت چاپ و آماده‌سازی آن کتاب، خواستار فوریت اعطای مساعدت‌ها در این خصوص گردید.

سرهنگ محمدی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه اهر در ادامه این جلسه طی سخنانی گفت: روز شهرستان اهر، شهرستانی است و تنها مختص یک دستگاه نیست و تمامی مسئولین در این امر مساعدت نمایند.

سرهنگ محمدی از برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تولد حاج شیخ حسن آقا نجفی اهری به‌عنوان روز شهرستان اهر در  دوم اردیبهشت، برپایی نمایشگاه عکس زیبایی‌ها و نقاط دیدنی منطقه در همان روز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر خبر داد.

جانشین سپاه ناحیه اهر خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی در هفته هنر انقلاب اسلامی، برگزاری برنامه پاتوق فرهنگی در قالب برنامه فرهنگی و هنری مشکات در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر جزو برنامه‌های فرهنگی سپاه ناحیه اهر بوده که در این خصوص بایستی در جهت هماهنگی بیشتر برای این برنامه‌ها جلسات اختصاصی برگزار شود.

جلیل علیجانپور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر نیز در این جلسه، به برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت و به برنامه‌ریزی برای دیدار هنرمندان پیشکسوت با امام جمعه اهر، غبارروبی مزار شهدای هنرمند، دیدار با خانواده شهدای هنرمند و ایثارگر، تبلیغات محیطی با نصب بنر و برگزاری عصر شعر انقلاب به‌صورت کمیته‌ای متشکل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان، بنیاد شهید و امور ایثارگران در این هفته اشاره کرد.