به گزارش اهرامروز به نقل از ایسنا، محمد صادق پورمهدی در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر لزوم بازگویی خدمت دولت به مردم از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی، افزود: متأسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی آن چنان که باید و شاید نسبت به این مهم اقدام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از ۷۰۰۰ پروژه مختلف در استان اجرا شده است، ادامه داد: برای این امر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است که این هزینه‌ها، تنها از محل بودجه‌های دولتی نبوده و از ظرفیت‌های نهفته در استان همچون توان بخش خصوصی، فاینانس خارجی و … استفاده کرده‌ایم.

وی از افزایش ۱۴۴ درصدی مشترکین آب شهری استان در سه سال گذشته، افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم هیچ یک از شهرهای استان با مشکل کم آبی مواجه نیست.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: در این سه سال، طول شبکه آبرسانی در استان نیز به بیش از ۱۰هزار کیلومتر رسیده است.

پورمهدی تصریح کرد: ساماندهی فاضلاب شهری یکی از مهم ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان در این سال‌ها بوده که بیش از ۶۵۰ کیلومتر بر طول فاضلاب شهری افزوده شده است که از این میزان، ۲۵۰ کیلومتر مربوط به شهر تبریز است.

وی ادامه داد: پوشش فاضلاب شهری در سال ۹۵، ۴۰ درصد بوده که در حال حاضر به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: شبکه آبرسانی مرزی نیز در سه سال اخیر به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

پورمهدی با بیان اینکه تا سال ۹۲، کنترل خوبی نسبت به مسائلی همچون چاه های غیرمجاز، لایروبی رودخانه‌ها و … وجود نداشته است، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

بر اساس گفته وی، طول بزرگراه‌های استان تا پایان سال ۹۲، ۲۸۵ کیلومتر بود که در این سه سال بیش از ۱۶۵ کیلومتر بر طول بزرگراه‌ها افزوده شده است.

وی با انتقاد از نبود زیرساخت های مناسب در مساکن مهر در سال‌های گذشته، ادامه داد: متاسفانه در دولت قبل، مساکن مهر استان فاقد زیرساخت های لازم بودند ولی با تکمیل این موارد در دولت تدبیر و امید، هزاران واحد از این منازل را به مردم استان تحویل داده‌ایم و با جرات می گوییم که هیچ مسکن مهری نداریم که آب، برق و … نداشته باشد.

پورمهدی ادامه داد: ۱۲۰ هزار متر مربع بر فضاهای درمانی استان در سه سال گذشته افزوده شده است و ۳۶۰ هزار مترمربع نیز در دست اجراست، به عنوان مثال، بیمارستان های هریس، سراب و … در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات به قطار شهری تبریز گفت: در سال های گذشته تنها ۷۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت به قطار شهری تخصیص داده شد و شهرداری نقش چندان مهمی نداشت، ولی در دولت تدبیر و امید هم از محل منابع دولت و هم از محل منابع شهرداری، یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شده است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ۱۰۰۰ تخت نیز در این مدت به ظرفیت مراکز اقامتی استان افزوده شده و ۱۶ هتل نیز با ۳۲۰۰ تخت در حال احداث است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از رسانه های استان خواست که در انعکاس مطالب، اخبار و تحلیل های خود، عدالت، انصاف و اخلاق را رعایت کنند.

انتهای پیام/