به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی نیری پور عصر دو شنبه در مراسم گرامیداشت روز بهورز در اهر اظهار کرد: روز بهورز بهانه‌ای برای تجلیل و تقدیر از عملکردهای بی‌نظیر فهیم‌ترین، مؤثرین و حماسه‌آفرین‌ترین لایه‌های اجرایی نظام سلامت است.

وی بابیان اینکه اگر ما امروز در نظام سلامت مدیون عملکرد بهورزان عزیز هستیم گفت: این جمله به‌هیچ‌وجه اغراق نیست چون این عزیزان اثربخش‌ترین لایه نظام سلامت ما را تشکیل داده‌اند و بنده این سخن را در تمامی بخش‌های سلامت شهرستان گفته‌ام ما به این سخن با تمام وجود ایمان‌داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با اشاره به اینکه روزی بیماری‌های عفونی و واگیردار در کشور ما بیداد می‌کرد عنوان داشت: روزی بود که بیماری مانند اسهال در کشور ما باعث مرگ‌ومیر می‌شد اگر ما امروز بیماری‌های مثل دیفتری، فلج اطفال و یا سایر انواع مشابه را مشاهده نمی‌کنیم یا در حد نادر می‌بینیم همه به دلیل زحمات مؤثر بهورزان عزیز هستیم.

نیری پور بهورزان فعال در نظام سلامت را افرادی زحمتکش و بی‌ادعا خطاب کرد و گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ما شاهد چهار تحول اساسی در نظام سلامت کشورمان بودیم ادغام شبکه‌ها با بهداری‌ها، طراحی خانه‌های بهداشت، طرح خودگردانی بیمارستان‌ها، پزشک خانواده و درنهایت طرح تحول نظام سلامت بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بدون هیچ دغدغه‌ای از طرح‌های نظام سلامت دفاع کنیم با تمام جرئت می‌توانیم از طرح خانه‌های بهداشت و بهورزان و یا سیستم گسترش وزارت بهداشت دفاع کنیم این امر تا جایی بود که سازمان بهداشت جهانی خواستار الگوبرداری از این طرح بسیار موفق شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر افزود: اگر ما امروز می‌توانیم در جهان به داشته‌ها و فعالیت‌های  نظام سلامت افتخار کنیم به دلیل وجود شما بهورزان عزیز و بی‌ادعا است که هیچ‌گونه ادعایی ندارند و همیشه در خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها قرار داشته و دارند.