حسن باقرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دوره ترویج و آموزش صنایع‌دستی در رشته‌های ورنی و گلیم‌بافی، در روستای کردلر از توابع بخش مرکزی شهرستان اهر با حضور ۱۳ هنرجو، طی دوره یک‌ماهه فشرده از طریق اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر و همکاری بخشداری بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: آزمون نهایی این دوره در روز پنج شنبه خردادماه ۹۶ با حضور بخشدار بخش مرکزی و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان در محل حسینیه روستای کردلر برگزار شد.

توجه به صنایع‌دستی در تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیر می‌گذارد

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر نیز در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگار اهرامروز، گفت: هدف از ترویج و آموزش صنایع‌دستی به زنان روستایی و عشایری کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال بوده است.

احمد نیک‌نفس با اشاره به اینکه صنایع‌دستی در زمینه ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد، افزود: با توجه به اینکه در کشورمان اقوام مختلف با آداب و رسوم و فرهنگ مختلفی دارند و هر یک از این اقوام صنایع‌دستی منحصربه‌فردی نیز دارند.

وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای روستائیان جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: صنایع‌دستی ایران از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و محصولات برآمده از این صنعت مورد اقبال عموم مردم و توریست‌ها قرار دارد و کافی است که با نگاهی جامع و برنامه‌ریزی منسجم برای تولید و معرفی این محصولات اقدامات لازم انجام شود، در حالی که با توجه به فرهنگ و هنرهای سنتی اقوام صنایع‌دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ به‌حساب می‌آید.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر ادامه داد: توجه به صنایع‌دستی و گردشگر در روستاها علاوه بر این‌که برای ساکنین درآمد و اشتغال ایجاد می‌کند بلکه با این اقدام گامی ارزشمند در راستای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی و صنایع‌دستی بومی برداشته می‌شود.

نیک‌نفس با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی علاوه بر تأثیر در حوزه اقتصاد مقاومتی بلکه بر رشد اقتصادی کشور بدون اتکاء بر درآمدهای نفتی نیز تأثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: عرصه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که مصداق بارز این اهمیت را می‌توان در توجه و تأکید مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه مشاهده کرد و در بند ۵۱ این سیاست‌ها به‌طور مشخص و محرز بر حمایت از صنایع‌دستی تأکید و توصیه شده است.