به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد با تسلیت فوت هم‌وطنان در زلزله غرب کشور، اظهار کرد: خوشبختانه نهادهای اجتماعی و سیاسی و نظامی شهرستان اهر برای جمع‌آوری کمک‌های مردم جهت ارسال به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه همکاری بسیاری خوبی داشتند درحالی‌که اهری‌ها سال ۹۱ زلزله زا تجربه کرده بودند و اکنون بیش از همه در درد و رنج مردم این مناطق آگاهی دارند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و معیشت مردم که از فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس‌جمهوری بوده در جزو اولویت‌های مدیریت ارشد شهرستان اهر قرار دارد، افزود: مهم‌ترین رویکرد و برنامه ما در این شهرستان تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال توأم با تأمین معیشت مردم است.

فرماندار شهرستان اهر حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکننده را از دیگر رویکردهای دولت تدبیر و امید در این شهرستان عنوان کرد، گفت: تشکیل پنج کارگروه تخصصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، فعال نمودن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهر است.

محمودی بابیان اینکه رفع موانع تولید هم در اشتغال‌زایی و هم در رونق تولید در شهرستان اهر تأثیرگذار است، ابراز داشت: تکمیل پروژه بزرگراه اهر – تبریز یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین پروژه‌های زیرساختی منطقه ارسباران بوده چراکه یکی از موانع اصلی عدم توسعه منطقه ارسباران به‌خصوص شهرستان اهر به شمار می‌رود که امیدواریم با قول استاندار این بزرگراه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با ذکر اینکه شهرستان اهر ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه معادن دارد، بیان داشت: معدن مس انجرد بعد از معدن مس سونگون دومین معدن بزرگ آذربایجان شرقی محسوب می‌شود و علاوه بر آن معدن طلای زگلیک نیز در حال احداث است که با بهره‌برداری از این دو معدن شاهد اشتغال صدها نفر از جوانان بیکار خواهیم بود.

فرماندار شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان اهر با پتانسیل‌هایی که در حوزه دامداری و کشاورزی دارد به‌عنوان قطبی در استان و منطقه مطرح است و در این راستا نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی هستیم که خوشبختانه با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بخشی از نیازهای صنایع تبدیلی بخش دامداری و کشاورزی منطقه مرتفع می‌شود.