به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در دهمین جشنواره تجلیل از نخبگان آموزش و پرورش شهرستان اهر، تجلیل از نخبگان را تشویق جوانان برای افتخارآفرینی کشور دانست اظهار داشت: هدف از تجلیل و تکریم نخبگان شناسایی و تشویق جوانان فعال در عرصه‌های مختلف جامعه است.

وی با ذکر این‌که نخبگان و دانشمندان تمدن‌سازان و آینده‌سازان کشور هستند، افزود: معلمان نقش به سزایی در نخبه پروری و کمک به تولید علم‌دارند، آموختن علم در حالی مهم است که نخبگان گامی در تولید علم بردارند.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به برگزاری جلسه‌ای بین هیئت ایرانی و نخبگان کشورهای مالزی و سنگاپور، گفت: در نشستی با نخبگان کشورهای مالزی و سنگاپور هنگامی از نام شهرستان اهر برده شد که جمع حاضر بیش از یک دقیقه شروع به تشویق کردند و برای بنده تشویق‌های حاضرین جای سؤال بود که پس از گفت‌وگو متوجه شدم که این نخبگان شهرستان اهر را با پرفسور آخوندی می‌شناسند.

عابدی بابیان اینکه امثال آخوندی‌ها نام و آوازه شهرستان اهر را به اقصی نقاط جهان پهناور رسانده‌اند، تأکید کرد: جوانان اهری بایستی با الگوبرداری از تجربیات و آموزه‌های علمی پرفسور آخوندی برای پیشرفت‌های علمی کشور و علی‌الخصوص شهرستان اهر گام بردارند.

وی با تأکید بر اینکه برای نخبگان و دانشمندان هیچ‌گونه حد و مرزی وجود ندارد، گفت: اگر در جامعه کنونی نخبگان بر مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مدیریت کنند همان جامعه به پله‌های پیشرفت و ترقی پا می‌گذارد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه شهرستان اهر با وجود جوانانی تلاش‌گر و نخبه از جایگاه ویژه‌ای در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تعداد کسانی که در کنکور سراسری رتبه‌های زیر یک‌صد کسب کرده‌اند کم نیست و طی سال‌های گذشته برای تجلیل از نخبگان و برترین‌های کنکور تکریم و تجلیل نشده‌اند که بنده از تک‌تک نخبگان اهری پوزش می‌طلبم.

عابدی با ذکر اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز یکی از اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان اهر بوده است، اضافه کرد: خیرین مدرسه‌ساز در این جشنواره نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان به‌منظور احداث، مرمت، بازسازی و تجهیز مدارس شهرستان اهر تعهد داده‌اند.

انتهای پیام/