به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت الاسلام رستم ممی زاده در عصر شعر دفاع مقدس و تجلیل از دست اندرکاران برنامه فرهنگی و هنری مشکات که در جوار شهدای گمنام در پارک شیخ شهاب الدین اهری برگزار شد، اظهار کرد: صدام ملعون پیش از آغاز جنگ تحمیلی طی مصاحبه ای اعلام کرد که یک هفته دیگر مابقی مصاحبه در تهران خواهد بود در حالی که پشتیبانی بیش از ۷۰ کشور از ارتش رژیم بعثی توهم در ذهن صدام به وجود آروده بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اهر با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اسرایی که به دست رزمندگان اسلام به اسارت در آمده بودند اکثراً اهل عراق نبودند و بلکه برخی از اسراء اروپایی بودند، افزود: این نشان آن بود که ایران در دوران دفاع مقدس تنها با عراق درگیر نبود بلکه ۸۰ کشور در جنگ تحمیلی به طور مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند.

وی ادامه داد: ایستادگی ۸ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمن رژیم بعثی موجب شد تا نیروی کارآمد در کشور تربیت شود در حالی که اگر فرماندهی بخواهد به یک فرمانده نظامی خوب تبدیل شود باید ۲۰ سال مراحل آموزشی نظامی را طی کند ولی در دوران دفاع مقدس فرماندهان در طول ۱۸ ماه به یک فرمانده خبره تبدیل می شدند.

حجت الاسلام ممی زاده بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار نفر به درجه رفیع شهادت نائل شده اند، گفت: دفاع از خاک و ناموس در دوران دفاع مقدس کار یک فرمانده یا یک گروه نبود بلکه تمامی ملت ایران با وحدت و همبستگی به رهبری امام خمینی(ره) از کشور دفاع کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اهر اضافه کرد: عده ای به این فکر هستند که دوران دفاع مقدس و جنگ حق و باطن تمام شد ولی اینطور نیست بلکه تا زمانی باطن وجود دارد جنگ هم ادامه دارد ولی در زمان کنونی این جنگ تغییر قیافه داده است.

وی تاکید کرد: سوریه و عراق که توسط تروریست های تکفیری داعش به ناامنی کشیده شده اند در واقع برای رسیدن به ایران هدف گذاری شده است و تلاشی که دشمن در دوران دفاع مقدس برای نفوذ به کشور می کرد اکنون نیز همان تلاش ادامه دارد.

حجت الاسلام ممی زاده با تاکید بر اینکه دشمن برای نابودی اسلام تنها در عرصه ی نظامی فعالیت نمی کند بلکه در سایر حوزه ها نیز تلاش می کند، گفت: استکبار جهانی برای از بین بردن جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی کند بلکه بیشتر تلاش دشمنان در این زمینه در عرصه های جنگ نرم و فرهنگی معطوف است.