به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های آخرین نماز جمعه شهرستان اهر در سال ۹۵، اظهار داشت: با توجه به این‌که سال جاری روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و انسان در دنیای فانی و اعتقادی که دارد و می‌داند خداوند به اعمال حسنه پاداش می‌دهد نباید از انجام اعمال خوب و حسنه کوتاهی کند، انسان‌های عاجز بدون امتحان و گزینش به برخی افراد اعتماد می‌کند که نهایتاً این اعتماد بدون امتحان شاید به از دست دادن همه‌چیز منجر شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی، باغبانی، صیادی، دامداری و صنعتی از اعمال عبادی انسان در روشنی روز است، افزود: در روز انسان‌ها به دنبال کار و تلاش و اقتصادی هستند، اگر ما فعالیت‌های تولیدی را از اقتصاد مقاومتی جدا کنیم چیزی باقی نمی‌ماند در اقتصاد مقاومتی، تولید نقش بسزایی دارد که در متون دینی به‌عنوان عبادت محسوب می‌شود.

خطیب جمعه شهرستان اهر ادامه داد: فعالیت‌های نیروهای نظامی و انتظامی در داخل و خارج از کشور و مأموریت‌هایی که به نیروهای نظامی از جمله نیروی انتظامی، ارتش و سپاه محول شده کارهای ارزشمندی است.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه هر نتیجه‌ای که از دست انسان بیرون می‌آید نتیجه کار و تلاش است، گفت: کار و تلاش راهکاری ارزشمند در راستای تعلیم و تربیت انسان است و برخی از کارها نیز به آن حرام گفته می‌شود که انسان بایستی از انجام کارهای حرام خودداری کند.

امام جمعه اهر اضافه کرد: همه بایستی نظاره‌گر اعمال و رفتار خود در طول سال باشند طوری نباشد که اول و آخر سال را با اعمال و رفتار ناشایست عملکرد خود را خراب کنیم و زمانی که سال جدید شروع می‌شود باید از این فرصت استفاده کرده و دل‌هایمان را پاک‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تقارن میلاد مبارک فاطمه الزهراء (س) و فرزند برومند امام خمینی(ره) معنویت خاصی به سال۹۶ بخشیده است، اظهار کرد: سال باستانی امسال که مورد تأیید اسلام قرارگرفته با تقارن این دو مناسبت به سال فاطمی تبدیل‌شده است.

آیت‌الله حاجی‌زاده با اشاره به اینکه اهمیت و قضیه روز زن و مادر تنها با خرید یک هدیه تمام نمی‌شود، بیان داشت: هدیه این روز به‌خصوص لازم است ولی بهترین هدیه به بانوان و مادران اظهار محبت بین مادر، پدر و اعضای خانواده است و درصورتی‌که صفا و صمیمیت در بین اعضای خانواده وجود داشته مثل‌اینکه گران بهاء ترین هدیه تقدیم مادران و زنان می‌شود.

خطیب جمعه شهرستان اهر با اشاره به مناسبت ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت، گفت: روز ملی شدن صنعت نفت یکی از روزهای با اهمیت بوده و این روز در زمان از مهم‌ترین روزها بوده است، ملی شدن صنعت نفت نشان‌گر عزم و اراده ملت ایران در برابر استعمارگران انگلیس بود و همان‌طور انرژی هسته‌ای که اکنون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این خصوص زحمات بسیاری کشیده شده است.

امام جمعه اهر در پایان با تأکید بر اینکه تاکنون تمامی اقداماتی که درزمینهٔ تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام شده قابل‌تقدیر است، خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نشان‌گر این است که ایشان از عملکرد مسئولان در این زمینه رضایت ندارند و اقدامات اقتصاد مقاومتی آن‌گونه که می‌بایست انجام نشد و مردم از بیکاری، رکود و معیشت شکایت دارند و باید اقدامات در خصوص خروج از رکود به معنی واقعی باشد.

انتهای پیام/