به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در نشست بررسی روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز که با حضور قائم‌مقام وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه دکتر خدابخش استاندار آذربایجان شرقی اولین سفر کاری خود را در استان بنا به علاقه‌شان به بازدید از بزرگراه اهر – هریس – تبریز اختصاص داده‌اند این یعنی اهمیت دادن به جان مردم بوده و قابل‌تقدیر است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه تأکید بر اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز تنها محدود به این شهرستان‌ها نمی‌شود، افزود: این بزرگراه در واقع مسیر تردد مردم برخی از شهرستان‌های استان اردبیل و منطقه ارسباران و مسافرانی که از اقصی نقاط کشور به این منطقه سفر می‌کنند بوده به‌طوری که این جاده برای مردم منطقه و مسافران حیاتی‌ترین پروژه منطقه و استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم جاده اهر – تبریز پر حادثه‌خیزترین جاده‌های آذربایجان شرقی و کشور به‌حساب می‌آید بدان معنی نیست که بخواهیم اعتبار جذب کنیم بلکه حادثه‌خیز اعلام کردن این جاده بر اساس گزارش‌های سازمان برنامه‌وبودجه کشور است در حالی که در روزهای تعطیل نیز شاهد معطلی دو ساعته مردم و ترافیک سنگین در این جاده بوده‌ایم.

عبدالهی بابیان اینکه انصافاً بزرگراه اهر – هریس – تبریز در دوران مدیریتی دولت تدبیر و امید پیشرفت قابل‌توجهی داشته است، گفت: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی قول آسفالت‌ریزی ۳۰ الی ۳۵ کیلومتر از این بزرگراه را داده‌اند امیدواریم که شرایط جوی اجازه دهد تا وعده مسئولین امر تحقق یابد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اظهار امیدواری کرد که بزرگراه اهر – هریس – تبریز در سال آینده به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد، ابراز داشت: امسال ۱۹ میلیارد تومان اوراق به بزرگراه اهر – هریس – تبریز اختصاص‌یافته و بیش از ۵ میلیارد تومان نیز اعتبار نقدی بوده که این اعتبار نقدی تا این لحظه تخصیص نیافته است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان‌های اهر و هریس جزو شهرستان‌های معدن خیز آذربایجان شرقی هستند، اظهار داشت: توسعه راه‌آهن در منطقه ارسباران به‌ویژه شهرستان‌های اهر و هریس علاوه بر توسعه منطقه بر توسعه معادن این شهرستان نیز تأثیر بسیاری خواهد داشت.

عبدالهی به مشکلات به وجود آمده در معدن مس انجرد نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مشکل اجتماعی این معدن به‌طور کامل حل‌شده و اخیراً با همکاری سرمایه‌گذار و مدیران معدن مس انجرد مشکل عدم صدور مجوز زیست‌محیطی در آستانه حل شدن است در حالی که سال‌های سال بود که پرونده مجوز زیست‌محیطی این معدن در سازمان محیط‌زیست بدون اینکه رسیدگی کنند باقی‌مانده بود یعنی اینکه بیشتر مشکلاتمان ناشی از ادارات است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: راه‌آهن، جاده، آب، معادن و صنعت از جمله خواسته‌های مردم اهر و هریس است به‌طوری که مردم این منطقه به تأثیرگذاری دولت تدبیر و امید و استاندار آذربایجان شرقی باور دارند و معتقدند که مسئولین برای تحقق مطالباتشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.