به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار با مدیر، معاونین و دبیران آموزش و پرورش و رؤسای دانشگاه‌های شهرستان اهر که به مناسبت روز معلم در بیت امام جمعه اهر برگزار شد، اظهار داشت: تعلیم و تربیت از فعالیت‌های اساسی، زیربنایی، سخت و راهبردی بوده و از شغل‌های انبیا به‌حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه جایگاه معلمان در جامعه اسلامی بسیار رفیع است، افزود: در واقع معلمان هستند که ما را با کلمات، علم، مفاهیم و حقیقت و ظاهر و باطن آشنا کردند و اساتید خون دل‌ها خورده‌اند تا ما با درک واقعیت‌ها به تکامل برسیم که بایستی قدر تمامی معلمان و اساتید را بدانیم.

آیت‌الله حاجی‌زاده اضافه کرد: مشکلات معیشتی که آموختگان علم داشتند الآن دیگر وجود ندارد و وجود ابزار آموزشی کار را برای دانش آموزان آسان‌تر از گذشته کرده است.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه حوزه‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت اساتید اداره و مدیریت می‌شدند، گفت: با وجود اینکه در دهه‌های گذشته حوزه‌های علمیه همانند اکنون سازمان‌یافته نبودند ولی انسان‌ها و عالمان استثنایی از جمله امام خمینی(ره) و شهید مطهری تربیت می‌شد و این عالمان در آموختن علم و تحقیقات جدی بودند به‌طوری که ارتباط درونی با پروردگار متعال مطهری‌ها تربیت‌یافته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی‌که عبادت عالمان دینی همچون شهید مطهری را می‌بینیم از خود شرمنده و خجالت می‌کشیم.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه مهم‌ترین مسئله طهارت قلبی است که اگر بتوانیم طهارت قلبی در خود ایجاد کنیم هر چیزی را می‌توانیم به دست آوریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در مسائل آموزشی اهتمام جدی داریم بایستی در مسائل تربیتی نیز تلاش جدی داشته باشم.

انتهای پیام/