به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم زاده یخفروزان در جریان بازدید دکتر محمدباقر قالیباف رییس قوه مقننه از شرکت تصفیه قند و شکر ارسباران شهرک صنعتی اهر و در جمع کارگران، گفت: مردم منطقه ارسباران ۴۵۰ شهید، ۹۹۶ جانباز و ۵۷ آزاده تقدیم میهن عزیزمان کرده است و همواره در امور کشور حضور پررنگ بوده است.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه اش مرکز نخبه پروری است، اظهار کرد: نخبگان و دانشمندان با همت معلمان پرورش یافته اند؛ این مهم در حالیست که برای حمایت از معلمان قوانین خوبی تصویب شد که رتبه بندی معلمان یکی از آنها بشمار می رود اما اجرای آن مشکل دارد.

وی ادامه داد: اشتغال در حوزه اهر و هریس عموما مبتنی بر کشاورزی و دامپروری است لذا نرخ بیکاری بیش از بیست درصد است؛ بر این اساس خانواده تلاش می کنند جوانان خود را روانه مدرسه و دانشگاه کنند که موجب شده حدود هفت هزار دانش آموخته تحصیلات عالیه در منطقه داشته باشیم اما اکثرشان بیکار هستند.

این نماینده مردم در مجل یازدهم افزود: سه هزار و ۴۵۰ نفر شاغل در حوزه آموزش و پرورش در مناطق اهر و هریس فعالیت می کنند؛ متاسفانه عموما از اجرای طرح رتبه بندی گلایه مند هستند. به عنوان مثال معلمی عنوان می کرد با سابقه ۲۷ ساله مشمول هیچ رتبه ای نشده لذا مجلس باید به این موضوع رسیدگی کند.

محرم‌زاده گفت: همچنین باید افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه که برای کارمندان دیگر لحاظ شده، برای فرهنگیان نیز اعمال شود که یکی از نواقص ها محسوب می شود. در این میان بازنشستگان نیز انتظار دارند همسان سازی صورت بگیرد.

وی در ادامه اظهاراتش خواستار اجرای موضوع ساماندهی وضعیت شاغلین شرکتی و ایجاد امنیت شغلی آنها شد و افزود: شهرستان اهر به عنوان پایتخت ورمی شناخته شده و ۲۰ هزار نفر در بعد اقتصادی در حوزه های کشاورزی، دامپروری، زنبورداری، و غیره فعالیت دارند که اگر ضرب در ۵ نفر کنیم معادل یکصدهزار نفر می شود.

این نماینده مردم در مجل یازدهم ادامه داد: شهرستان اهر از حیث جمعیت رتبه چهارم استان را دارد اما از لحاظ امکانات زیرساخت ها و اشتغال دچار مشکلات متعددی است. به عنوان مثال متاسفانه سرمای امسال موجب شد محصولات کشاورزی ۶ هزار هکتار زمین از بین برود و یک هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان خسارت ایجاد شود؛ در این میان از صندوق خسارت های جهاد کشاورزی گلایه مند هستیم زیرا یک سال می گذرد اما هیچ پرداختی به کشاورزان انجام نشده است.

محرم‌زاده با اشاره به اینکه ایجاد صنایع مانند صنعت خودرویی می تواند موجب اشتغالزایی جوانان منطقه شود، گفت: دکتر قالیباف فرد اجرایی و میدانی است لذا در این سفر خطاب به استاندار سوال داشتند چرا شرق استان کمتر توسعه یافته تر از غرب آذربایجان شرقی است.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار برطرف شدن راه های مواصلاتی حوزه انتخابیه اهر و هریس شد و اظهار کرد: دولت و وزارت جهادسازندگی در دولت قبل مردم را تشویق کرد تا باغ و زراعت ایجاد کنند اما اکنون با کمبود آب مواجه هستیم که نگران کننده است. سد ستارخان وجود دارد اما میزان ذخیره آن کم است لذا درخواست می شود وزارت نیرو موضوع احداث سد جدیدی را که مورد مطالعه قرار گرفته را تسریع کند.

وی در ادامه خواستار ایجاد فرمانداری ویژه در منطقه ارسباران شد و بیان کرد: منطقه دارای معادن متعددی است لذا راه اندازی آنها موجب اشتغال می شود.

محرم‌زاده خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهرستان هریس ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد لذا درخواست می شود در سال جاری حتما سفر نظارتی به این منطقه داشته باشید تا مشکلات و دغدغه های مردم این عرصه نیز برطرف شود

خبر: پرویز گلی زاده